Nye ure
hannover_dk Skrev:Som du dog køber og sælger Icon_e_biggrin Den der geneve med hvid crosshair har jeg aldrig set før, men der er intet heller som gør jeg ikke mener den sikkert er kosher nok, hvad mener du som har haft den i hånden.

Der må gå mange ure mellem hænderne på dig hver måned synes jeg. Du virker også som om du har en del gode kanaler du køber fra, hvor jeg er meget ensidigt bladrende på bugtet, og finder at mange ting derinde for tiden er ganske dyre - lidt ude af trit med den almindelige snak om økonomisk krise.

Sjovt du så køber en speedy reduced. Den er jo ofte en man herinde ser sådan lidt ned på, med 2892 og lagkage, men jeg har selv en, og der er lejligheder hvor jeg synes den er fin på armen - ikke for lille og sådan lidt anderledes, og jeg har aldrig haft motorproblemer med den - 18K krans - sjovt nok i anden rødguld end pushernes mere gullige men absolut original, og egentligt ser det ret godt ud, sammen med en flot chancerende skive
İmage
vh

Hej

Det er en Seamaster De Ville og jo den er god nok (Går jeg ud fra:-))

Det har du ret i priserne er røget i vejret, dog ikke så meget i DK. Jeg kan godt lide at handle og når nu man køber noget, så er der jo altid den mulighed at sige til sælger at de gerne må kontakte en direkte hvis de får andet de gerne vil sælge. Det bibringer mange hyggelige ursnakke, med alle slags folk i hele verdenen:-) En anden god ide er at sætte søgemaskiner op til at søge efter spedmaster, seamster, polrouter o.s.v:-), da det ikke er alle der lige rammer plet med retskrivningen.

Speedmaster'en var måske heller ikke lige mit første valg, men det er jo svært at afgøre hvis man ikke har haft en og wupti:-)
Av det er en speciel kombination du har der og jeg må give dig ret i at den har en god charme og en fantastisk farvekombi!

Jeg har heldigvis givet op på at samle på noget bestemt, så jeg køber som vinden blæser:-)
Her en Eweco Kaliber Landeron 47 (Landeron's første knaststyret Chrono) fra 1939.
Den kunne jeg da ikke bare lade ligge:-)
İmage

Mvh. Jon
Svar
Ja sorry De Ville var det jo.

Ja 47 er jo en tidlig knaststyret må man sige. Jeg har en 39 som er kolonne og nok ældre.
İmage

Din har jo en gammelt udseende skive - originale visere tror jeg bestemt MEN lidt sjovt - runde pushers som givet kom senere end flade/firkangtede. Hvornår mon de runde kom. Jeg ville ha troet oppe i sen halvtresserne - men det tyder dit ur jo ikke som sådan på. Mig bekendt kom de i en vis grad sammen med forsøg på vandtætte pushsers. Mon ikke rolex 6263 Cosmograph var den første med ægte vandtætte pushers (lyder troligt nok, rolex har altid været fremme ivandtæthed) Hvornår ville du gætte på din er fra? (1949-51 Icon_e_biggrin ?)

Hvornår mon runde pushers tog over - som i alle fald mere almindeligt, fra firkantede. Mit gæt er midt/sent halvtresserne generelt og helt almindeligt ind i tresserne på sportskronografer med et snert af dykning over sig.
Til gengæld synes jeg man ser mange eksklusive nye kronografer som i høj grad går i firmkantede pushers
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
You got me:-)

Kassen er ikke kosher og screw back'en er markeret rustfrit stål (På et eller andet sprog, acier muligvis), så uret har været født med en metalkasse.
Kunne måske være morsomt at starte en tråd der hedder gæt min frankenstein, hvor tvivlsomme urdele kombi'er kunne analyseres.
Det ville da være urnørderi på et fornuftigt plan:-)

Mvh. Jon
Svar
Det endte med at jeg solgte nogle andre ure til køber og fik tid til at skille De Ville'en og LeCoultre'en ad.
Seamaster Automatic De Ville Kaliber 565 fra 1967
LeCoultre dress watch kaliber K480/0W fra ca. 1950

İmage
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)