Vurdering af Jaeger-lecoultre
Hejsa

Jeg er blevet anbefalet at lave et indlæg her på dette forum vedr. vurdering af et gammet ur.
Uret er et Jaeger-lecoultre – det eneste jeg ved om det, er at det blev givet i gave i 1981.

Uret er med original rem, og har ingraveret et serie nummer på bagsiden.

Håber du kan sige bare lidt ud fra disse billeder. Jeg forventer ikke en 100% pris, men ca hvad jeg kunne få for det, og i givet fald hvor jeg skulle sælge det henne..

Håber I kan hjælpe mig.

Tak
/Kalles
Svar
Der bør være nogen der kan sige noget herinde - men kan du lige fortælle mig, og det er med batteri eller om det er med optræk - siger det tik tik Icon_e_smile vh
Det ser ud fra mærkerne (ikke store billeder desværre) ud til at være guld
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er med optræk, så det siger tik tak Icon_e_smile , og ja, det er guld.
Svar
Kalles Skrev:Det er med optræk, så det siger tik tak Icon_e_smile , og ja, det er guld.
Så må vi ha en ekspert på banen - det ser herligt tyndt ud og sikkert et spændende værk - vi har nogle herinde som kan det med de tynde dressværker fra den tid - lad os håbe de kigger forbi - ellers må du ha en urmager til forsigtigt at åbne det og gi dig værk kaliberen
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Et flot og klassisk Jaeger LeCoultre, tidstypisk fra 60-70 hvor denne type ure var meget populære, uret er sikkert ikke ret stort? nok under 35 mm? I salg vil et ur som dette nok kunne indbringe 15-16,000 dkr. men hvis ikke der er lavet service på uret vil det helt sikkert være påkrævet, et service eftersyn vil nok koste 5-6,000 dkr. for dette ur.

Er rem og spænde originalt vil det selvfølgeligt også tælle i positiv retning.

Du vil evt. kunne sælge uret på vintageure.dk, prisen vil være 1.25 % incl. moms af salgsprisen på uret.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Jeg havde et jlc memovox med ind til hvelplund på strøget...
. En af gutterne der lød til at være om ikke ekspert så i hvert fald vidende og interesseret i jlc ure...
Måske kan han også fortælle noget om dit fine ur

Mik
Svar
Bjarne Skrev:Et flot og klassisk Jaeger LeCoultre, tidstypisk fra 60-70 hvor denne type ure var meget populære, uret er sikkert ikke ret stort? nok under 35 mm?
Jeg er ikke JLC ekspert - men den der flade skive og designet på den kunne også være helt op i tidligt firserne. Jeg tror du har ret i at den er lige under 35 mm - måske enda 33mm, men det kan spørger jo lige oplyse os om. Hvor tyk er den med glas?
Hvem er det som kan de der tynde værker - for jeg synes det ligner et af de tynde - Mads - Colombo (kan huske forkert)??
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Bjarne Skrev:Et flot og klassisk Jaeger LeCoultre, tidstypisk fra 60-70 hvor denne type ure var meget populære, uret er sikkert ikke ret stort? nok under 35 mm?
Jeg er ikke JLC ekspert - men den der flade skive og designet på den kunne også være helt op i tidligt firserne. Jeg tror du har ret i at den er lige under 35 mm - måske enda 33mm, men det kan spørger jo lige oplyse os om. Hvor tyk er den med glas?
Hvem er det som kan de der tynde værker - for jeg synes det ligner et af de tynde - Mads - Colombo (kan huske forkert)??

Uret er fra starten af firserne. Det er ikke med JLC´s ultratynde kaliber 839 fra dengang, men derimod med den semitynde kaliber 895. Kaliber 895 dannede ebauche for bl.a. VC cal.1015 og AP cal.2090. Nøjagtige data findes givetvis på ranfft eller lignende.
JLC master ultrathin mrk.1 benyttede som sagt kal.839 og fast bagkasse og blev senere erstattet med kal.849 og glasbagkasse.

Yderligere hedder din model "Vogue" og referencenummeret skulle være 9226 21.
Designet var tidstypisk som Hannover korrekt er inde på, i følgende link kan du nyde et VC med samme ebauche som din også fra samme tidsæra:

[url]"http://www.thehourlounge.com/thread/view/identification-with-movement-pics-now_42294_42294.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thehourlounge.com/thread/vie ... 42294.html[/url]
Svar
makita Skrev:
hannover_dk Skrev:

Uret er fra starten af firserne. Det er ikke med JLC´s ultratynde kaliber 839 fra dengang, men derimod med den semitynde kaliber 895. Kaliber 895 dannede ebauche for bl.a. VC cal.1015 og AP cal.2090. Nøjagtige data findes givetvis på ranfft eller lignende.
JLC master ultrathin mrk.1, (JLC´s seriøse bud på et ultratyndt) benyttede som sagt kal.839 og fast bagkasse og blev senere erstattet med kal.849 og glasbagkasse.

Designet var tidstypisk som Hannover korrekt er inde på, i følgende link kan du nyde et VC med samme ebauche som din også fra samme tidsæra:

[url]"http://www.thehourlounge.com/thread/view/identification-with-movement-pics-now_42294_42294.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thehourlounge.com/thread/vie ... 42294.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
makita Skrev:Uret er fra starten af firserne. Det er ikke med JLC´s ultratynde kaliber 839 fra dengang, men derimod med den semitynde kaliber 895. Kaliber 895 dannede ebauche for bl.a. VC cal.1015 og AP cal.2090. Nøjagtige data findes givetvis på ranfft eller lignende.
JLC master ultrathin mrk.1 benyttede som sagt kal.839 og fast bagkasse og blev senere erstattet med kal.849 og glasbagkasse.

[url]"http://www.thehourlounge.com/thread/view/identification-with-movement-pics-now_42294_42294.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thehourlounge.com/thread/vie ... 42294.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Jamen det var jo dig jeg ventede på Makita - alderen trykker - min og altså ikke din Icon_e_biggrin Uanset hvad jo et ganske fint værk. Hvad har sådan et ur for diameter uden krone, og hvad kan vor spørger få for det i som det er - i guld? - semitynd - og jo så ikke den helt tynde jeg håbede på??
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)