Hvorfor ur-historie?
Hej nørder Icon_e_wink

Jeg synes ofte at jeg læser noget i retningen af "Det mærke har en god historie"
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om "hvad er en god ur historie"

Hvordan får et ur mærke en "god historie"?
og køber du gerne et ur med "en god historie" selv om du måske endelig ikke er helt vild med det?

mvh Icon_e_smile
Svar
Et af mine ure med mest historie må nok være Seiko Tuna, den har rødder tilbage til 70'erne.
Hvis man snakker seriøse dykkerure kommer man nok ikke udenom den, da den har været banebrydende på rigtig mange områder.
Syntes da det er sjovt med et ur med historie, det er med til at give charme.
Det er nok derfor jeg aldrig kommer til at købe et af de der modeure, der bare kan vise klokken, jeg vil gerne have der ligger lidt mere bagved.
Det er nok det der skiller nørderne fra dem der bare godt kan lide et lækkert ur.
Hvis jeg havde råd gik jeg da også med gamle panarai og rolex fra 50'er og 60'erne, da deres histore er så sej!

Vh
Svar
kristofferJ Skrev:Et af mine ure med mest historie må nok være Seiko Tuna, den har rødder tilbage til 70'erne.
Hvis man snakker seriøse dykkerure kommer man nok ikke udenom den, da den har været banebrydende på rigtig mange områder.
Syntes da det er sjovt med et ur med historie, det er med til at give charme.
Det er nok derfor jeg aldrig kommer til at købe et af de der modeure, der bare kan vise klokken, jeg vil gerne have der ligger lidt mere bagved.
Det er nok det der skiller nørderne fra dem der bare godt kan lide et lækkert ur.
Hvis jeg havde råd gik jeg da også med gamle panarai og rolex fra 50'er og 60'erne, da deres histore er så sej!

Vh

Jamen hvad er historien bag dem så? hvad har de "gjort" siden de har en historie for dig? Icon_e_smile

Vi skal helt ned i detaljer Kristoffer Icon_e_wink Icon_e_biggrin
Svar
Mit allerførste ordentlige ur var en måne speedy.
Jeg blev opmærksom på det i f.m. med filmen Apollo 13 (den der med Tom Hanks i midt 90'erne), og det var helt klart historien om forbindelsen til rum-programmet der fik mig hooked på det ur. Desuden synes jeg det var fedt at man stadig kunne få modellen der var tro mod datidens model, med plexi og håndoptræk, og at den så stadig var i brug i rummet.

Jeg var så heldig at Omega-sælgeren var i butikken den dag jeg gik ind og bestilte uret, så han gav mig et Omega hæfte der hedder "Our Time in Space" med med lidt historie om test af uret og en masse gode billeder af astronauterne fra dengang.

Citat:James A. Lovell:
"Houston, we have a problem"

Houston:
"Say that again, James"

James A. Lovell:
"We have a power failure on the main distribution frame B. There was a loud bang. Now the whole electricity supply is down. Dead."
Ifølge hæftet brugte de en speedmaster til at time raketmotoren der fik dem på ret kurs tilbage til jorden igen.
Det er da en ret god historie Icon_e_biggrin

Uret er desværre solgt for år tilbage, men jeg savner det stadig den dag idag, og kigger med lange blikke når jeg engang imellem ser et på et håndled Icon_cool
İmage
Svar
Isbjørn Skrev:Jamen hvad er historien bag dem så? hvad har de "gjort" siden de har en historie for dig? Icon_e_smile

Vi skal helt ned i detaljer Kristoffer Icon_e_wink Icon_e_biggrin
google det, men der er da lidt her: No.001 Professional 1000m diver's watch - Tokunaga Special
Vh

edit: Her er lidt mere http://forums.watchuseek.com/f281/concis...70010.html
Svar
Steff_DK Skrev:Ifølge hæftet brugte de en speedmaster til at time raketmotoren der fik dem på ret kurs tilbage til jorden igen.
Det er da en ret god historie Icon_e_biggrin

ja det forstår jeg godt, det er jo en god historie, men nu er det jo ikke alle ure som bare lige kommer til månen Icon_e_biggrin

hvad med Linde Werdelin har de en god historie efter din mening, 2 unge danske gutter som pludselig ville prøve og lave ure? Icon_e_smile
Svar
Hej Isbjørn

Jeg synes da at Anonimo også har lidt historie. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Isbjørn

Jeg synes da at Anonimo også har lidt historie. Icon_e_biggrin

MVH Peter

Hei Tak Peter. kendte ikke dette mærke. men yderst nice video omkring fremstilling der er på deres hjemmeside (dog en dårlig kvalitet af video) Icon_e_smile

http://www.anonimo.com/en/video-processo...ttivo.html
Svar
Hej Isbjørn

Der er iøvrigt lige kommet en ny dansk importør af mærket.

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Isbjørn

Der er iøvrigt lige kommet en ny dansk importør af mærket.

MVH Peter

Det skulle vel aldrig være "www.poulhalse.dk" Icon_e_wink Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)