Har udset mig et JLC (Master Réserve de Marche), erfaringer?
Hej,

Jeg har fundet et ur der opfylder 6/7 af mine krav:

- Pænt dressur (V)
- Alligator rem (V)
- Gangreserve (V)
- Automatisk (V)
- In-house urværk, JLC938 (V)
- Gennemsigtig bagkasse (V)
- Mindst 40mm (X)

Det er følgende ur: Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche (1488404)

İmage

Det ærger mig dog lidt at det kun er 37,2mm...

Ville originalt have haft et IWC Portuguese Automatic (7-dags gangreserve) da det opfylder alle mine krav, men 80k+ dkk er lige i overkanten af hvad jeg vil give for et ur og så har jeg hørt herinde at det taber værdi ret hurtigt.

Hvis der er nogen der har erfaringer med denne model eller bare JLC generelt må i meget gerne smide en kommentar Icon_e_smile

Det eneste andet ur jeg har er mit Tag Heuer Carrera Chronograph så jeg leder efter et lidt mere simpelt og passende til formelle lejligheder.

Tak Icon_e_smile
Svar
Kender ikke så meget til ovennævnte JLC ur, så vil undlade at kommentere på dette Icon_e_smile

MEN
Takechan Skrev:Ville originalt have haft et IWC Portuguese Automatic (7-dags gangreserve) da det opfylder alle mine krav, men 80k+ dkk er lige i overkanten af hvad jeg vil give for et ur og så har jeg hørt herinde at det taber værdi ret hurtigt.
Hvis du er villig til at købe brugt, skulle det være muligt at købe et rigtig flot eksemplar med et par år på bagen til 40-45.000 kr! Så vidt jeg lige har kunnet se er der vist ikke så mange til salg her i DK pt. men med lidt tålmodighed vil jeg bestemt mene at det er muligt... Icon_e_biggrin
Simon Hedegaard
Svar
Det har du faktisk ret i...

Var inde og prøve et, men da jeg fik at vide at en ny rem ville koste 12.000 dkk var jeg også lidt tilbageholdende Icon_e_biggrin

Overvejer det ihvertfald lidt, hvis der dukker et op!

Hvad siger i til 37mm ure? Jeg ville personligt gerne have ure i 40mm+ omegnen, men er det sværere at finde når det drejer sig om "pæne" ure? Har set at mange Patek Phillip ure fx også er i den omegn.
Svar
Min bror har for nyligt købt et nyt IWC Portuguese Automatic med sort skive til omkring 45k i Holland (over nettet).

Kan få info på forhandler hvis du er interesseret.
Svar
Ser super ud, men lidt "klein"..... og når du selv skriver det, vil det ikke du i længden Icon_e_confused Icon_e_confused

Du burde kunne finde et Panerai som giver dig V alle steder, men så skal du op i 44 mm Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Torben
Svar
Mr. Korsbek! Skrev:Du burde kunne finde et Panerai som giver dig V alle steder, men så skal du op i 44 mm Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Dog kan det diskuteres m.h.t. punkt 1 Icon_e_wink
Svar
Kim T Skrev:
Mr. Korsbek! Skrev:Du burde kunne finde et Panerai som giver dig V alle steder, men så skal du op i 44 mm Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Dog kan det diskuteres m.h.t. punkt 1 Icon_e_wink

Jo jo, men deres ure med IN-HOUSE værk er jo i 1950 kasse, som i min verden er super dress. Men igen det er jo smag og behag. De kommer dog mest med GMT, men det kan man jo bare lade være med at bruge. De har også et par Radiomir modeller som jo er mere dress agtige.
Svar
Mr. Korsbek! Skrev:De har også et par Radiomir modeller som jo er mere dress agtige.
Enig.
Jeg synes også at et Radiomir kan bruges som dress.
Men det er jo meget subjektivt OG en snak vi har herinde mange gange Icon_e_wink

Smag og behag Icon_e_biggrin
Svar
Feilersen,
Det er jo næsten halv pris o.O Blev det sendt med alm. post?

Mr. Korsbek!,
Jeg har faktisk kigget lidt på PAM 268, men det koster lidt mere og så er det ikke automatisk. Havde overvejet et mekanisk, men så skal det som minimum have gangreserve-viser.

Utroligt der er så mange ure, men så få (læs ingen indtil videre) der kan opfylde alle mine kriterier. Jeg kræver måske bare for meget...
Svar
Takechan Skrev:Feilersen,
Det er jo næsten halv pris o.O Blev det sendt med alm. post?

Jeg går ud fra det blev sendt forsikret med kurer dvs. UPS, FedEx etc.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)