Valjoux 72 i Heuer Carrera
Hej

Kan et Valjoux 72 stadig repareres hvis nødvendigt og kan det holde til daglig brug?

Er nedenstående Heuer Carrera udrustet med et Valjoux 72?

Jeg synes det er super flot håndværk, men måske for skrøbeligt til daglig brug?!
Svar
Er Du sikker på Valjoux 72? Den seer ellers ud som Valjoux 92. 72eren har 3 subdials - prøv lige at vise os den anden side også.

Til Valjoux kan man stort set få de fleste reservedele, dog er det besværligt at få dem i god kvalitet, som jeg har lige set til et ur med Valjoux 23. De er bestemt ikke skrøbelige og kan bruges til hverdag - til de ikke går mere Icon_mrgreen . Hvad jeg mener (at have læst) - er at Du skal regne med at de skal hellere serviceres alle 3-5 år, i stedet for alle 8-10 år.
Skift ur, når du står op!
Svar
Hej

Olof har ret, det er et Valjoux 92.

Der er også mulighed for en lidt anden klasse af Heuer: Heuer har lavet mange modeller baseret på Valjoux 7733 og 7734. Bl.a. Camaro (Meget smuk urkasse) og Autavia (Gå efter dem med den store dreje lunette). Prisklassen er mere håndterbar og det er let at finde reservedele/værk.
Pas dog på da der er mange "rekreationer"! Jeg har selv kommet til at købe en original dial men værket var usigneret, men det var billigt!!
Indrømmet er kaliberne ikke lige så fine som Valjoux 72 og 92 og er ikke baseret på kolonnehjul men who cares Icon_mrgreen

Mvh. Jon
Svar
Tak for hjælpen.

Her er billede af skiven på uret med valjoux 92 samt billeder af et andet Heuer med valjoux 72.

Hvad skal et Heuer carrera i god stand med hhv. Valjoux 72 og 92 koste?
Svar
feilersen Skrev:Tak for hjælpen.

Her er billede af skiven på uret med valjoux 92 samt billeder af et andet Heuer med valjoux 72.

Hvad skal et Heuer carrera i god stand med hhv. Valjoux 72 og 92 koste?

Køb eller salg?

Mvh. Jon
Svar
KØB Icon_e_biggrin
Svar
Er der nogen som ved hvad forskellen er på Valjoux 92 og Valjoux 234? Icon_question
Svar
feilersen Skrev:Er der nogen som ved hvad forskellen er på Valjoux 92 og Valjoux 234? Icon_question
Kort fortalt - er de begge udledt af 23 så vidt jeg ved. 234 jo mere direkte - end 92 som har langt flere ændringer. Begge er kolonner -

Jeg ville så langt foretrække 234 - ligger bla.a. i visse gamle Panarei og Rolex mig bekendt, jeg har den også selv i en Enicar mærket maskine med Neptune på skiven faktisk - kolonnen er som jeg husker det en del mindre end i 23 originalt, men jeg tror det er samme Ø (linjer) Her er den i et ældre billede
İmage
232 er samme familie, f-eks brugt i heuer Bundeswehr som jeg også har et af.

92 er senere, og i mine øjne ikke lige så smuk
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Reservedele til Valjoux 72 er efterhånden meget svære at få fat i, mange dele kan kun købes til overpriser ude i verden, da Lindholt kun har meget få dele tilbage til det værk, og tro mig, for jeg mangler nemlig selv en masse dele til mit Heuer Autavia med det værk. Icon_e_sad

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)