Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej Claus.
Swiss made er et vidt begreb. Der er vist flere producenter der mener at så længe værket er lavet i Schweiz så er uret swiss made.
Mvh
Klaus
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
En del af de her nævnte ure er ikke produceret hos Fricker, men de leverer kasser til mange, også velrenommeret firmaer og mere eller mindre forbejdet i udførelsen, i en ganske fin kvalitet.
Ang. begrebet 'Swiss made' er det lidt ærgeligt, at så mange tyske urfirmaer bruger det, for de tyske mærker kan sagtens være deres produkter bekendt = made in Germany.
•
Sprinter Skrev:Ang. begrebet 'Swiss made' er det lidt ærgeligt, at så mange tyske urfirmaer bruger det, for de tyske mærker kan sagtens være deres produkter bekendt = made in Germany.
Jeg mener bestemt også at "Made in Germany" klinger ligeså fint som "Swiss Made". Kvaliteten på de tyske ure er meget fin.
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Henrik Husted Skrev:Har pt kun et enkelt.
.
Den er til gengæld vist også på vej ud, bruger det ikke.
Utroligt lækkert ur!!
Et ur jeg ikke havde noget imod at eje.
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Her er et par af mine tyskere.
Denne her er den nyeste i min lille 'tysker samling'.
En ejer, Tritium skive, aldrig renoveret og godt med patina efter næsten 20 år's brug, hvoraf en stor del var i Bundeswehr.
Alt fungerer 100 % og det går ca. + 9 sek. på 24t.
Godt gået af sådan et Lemania 5100 værk
Det er i øvrigt en af de sidst produceret, mens gamle Helmut Sinn stadig var ejer af firmaet.
Samme værk, men Titanium kasse og den sidste årgang Sinn 142 med lemania 5100.
•
Ingen der ejer et Tutima ur?
Jeg havde dette for 3 år siden:
•
Svar: 102
Tråde: 23
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
•
•
Svar: 29
Tråde: 7
RunesS Skrev:Henrik Husted Skrev:Har pt kun et enkelt.
.
Den er til gengæld vist også på vej ud, bruger det ikke.
Utroligt lækkert ur!!
Et ur jeg ikke havde noget imod at eje. 
Jeg er midt i en flytning så den er pakket ned i øjeblikket. Men hold øje med salgssiderne i august
Farligt at planlægge et salg, alle de mange billeder er fristende. Især dem med et U1, tror det er tid til at genanskaffe sådan et.
•