Danske bank - og rettidig omhu
Jeg ligger altid de bedste ure i min bankbox når jeg er på ferie, og visse ure går jeg ikke med, så de er der også mere permanent

Nu får jeg så at vide (via hjemmesieden) at deres bankbox står under vand. Jeg kan ikke få noget at vide, og de ringer ikke tilbege. De kan ikke oplyse hvilken filial der er tale om. De ved dog at Nørrebrogede afd. er lukket pga vand. Og der er boxen.

Men et Daytona, et Nautilus, et ocean 2000 og en speedmaster kan vel tåle vand, men et Omega seamaster multifunction (som er svært at skaffe) kan ikke. Dertil kommer min morfars IWC guldur.

Så check at jeres bank har sit på det tørre, samt benyt vandtæt indpakning hvis det er hos en bank med box i kælderen.

Lige nu er jeg temmelig ræt af dem....

Jens
Jens M. Jensen.
Svar
Efter Katrina orkanen, kan jeg huske en amerikansk WIS, som var meget glad for sin metode, med at vakuumpakke dem, sammen med en pose kiselgel, når de røg i bankbox.

Krydser fingre for dine ure!
Svar
RunesS Skrev:... glad for sin metode, med at vakuumpakke dem, sammen med en pose kiselgel, når de røg i bankbox.

Kan godt se ideen med at pakke dem vandtæt med kiselgel for at beskytte mod fugt, men der er altså rimelig meget pres på en vacuumpakker. Mindes en historie om et penalhus der røg i en vacuumpakker, som simpelthen fik alle pennene til at kollapse og sprøjte blæk ud over det hele. Icon_e_surprised

Tror jeg ville vælge et meget lavt tryk til sådan en pakning, hvis det var mine ure Icon_e_wink
İmage
Svar
Hej

Jeg troede at en bankboks var vandtæt, eller jeg gået helt galt i byen. Icon_question

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej

Jeg troede at en bankboks var vandtæt, eller jeg gået helt galt i byen. Icon_question

MVH Peter

x 1
Svar
Min Bankboks er ikke vandtæt.
Har haft et par forskellige, og ingen har set ud som om at de ville kunne holde vand ude.
Svar
når vi taler om en bankboks nede i banken, så er den absolut ikke vandtæt normalt. En box i - hvad det mon nu hedder ? rød s klasse - i butikken vil normalt være fuldt brændsikker men vil også tage vand ind hvis den står i vand til taget i længere tid tror jeg
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)