Hvilket Omega fra 1972 i 42 mm eller mere?
Hej Omega drenge

Jeg er begyndt at kigge lidt efter et Omega fra 1972. Enten et Speedmaster eller Seamaster......

Hvordan findes de bedst? Er der nogle bestemte serienumre urene skal have?

Tak
Svar
Jeg bruger salgssiden hos os selv + i høj grad Ebay.de.

Jeg kan ikke så meget om Seamaster fra den tid, i speedmaster, må det bliver noget ref 145.0022 mener jeg. Seamastere jedi er nok også fra ca 1972 med ref 176.0005

Værknumre er det der KAN sige mest om året, men tro mig, det er ikke spot on.

Du skal efter Omegas egen liste ha et værk der begynder med 34 eller 35 Mio, altså 34.xxx.xxx eller 35.xxx.xxx

1972 er jo ikke Omegas store mekaniske periode, der blev eksperimenteret med sonic/elektriske og naturligvis kvarts - men i seamaster og speedmaster, kan du bestemt komme frem mekanisk.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Forskellige Speedmastere vil formentli kunne opfylde kravet.

Skal det være noget specielt må Seamaster JEDI være sagen:

Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph JEDY

Årgang: 1972
Kasse: ”tonneau” kasse i renoveret stand.
Højde: 15,2 mm
Diameter: 42 x 49 mm
Skive: Mørk blå med 2 sorte subdials og datofelt, T-skala og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke 1162
Caliber: Automatic 1040
Caliber nr.: 35594xxx
Ref. Nr.: 176.005
Regning fra Omega for total renovering haves

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

vh baun
Svar
Tak tak....

Tror jeg er efter den klassiske Speedmaster og et Seamaster med drejekrans......

Men den Jedi er super lækker, men alt for kantet til mig.
Svar
Mr. Korsbek! Skrev:Tak tak....
Tror jeg er efter den klassiske Speedmaster og et Seamaster med drejekrans......
Men den Jedi er super lækker, men alt for kantet til mig.
Det er ikke for at drille, at jeg henviser til: Jedi's fætter, ligeledes med kaliber 1040, og fra 1972.
... det er for at henlede opmærksomheden på Kaplans auktioner (svensk) - hvor vores hjemlige Lauritz sandelig kunne lære noget om at beskrive ure.

Kaplans har også "Butiken", hvor ikke bortauktionerede varer kan købes til fast pris. Her er for øjeblikket 1058 ure til salg, heraf 60 Omega.
Selvfølgelig kan "butiken" have karakter af "skrammel"; men er man ude efter noget specielt, kan der ofte være "bid".

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Mr. Korsbek! Skrev:Tak tak....

En Seamaster over 42mm med drejekrans fra 1972 -> så skal du da kigge på den her:-)

Big Blue - ref. 176.004, værk nr. 355xxxxx

İmage
İmage
İmage

Et par andre Seamaster alternativer der opfylder ønskerne kunne være "Deep blue"/ref. 166.073 eller en 200m med krans/ ref. 166.091 eller min egen favorit udover Big Blue: Seamaster 1000m ~ "The grand"/ ref. 166.093

God jagt !
/Kim
Svar
denne...

Årgang: 1972
Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand.
Højde: 15,1 mm
Diameter: 38 mm uden krone
Skive: Mørk blå skive med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke
Caliber: Automatic 1040
Caliber nr.: 34258885
Ref. Nr.: ST 176.0007

İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)