ploprof - rem-/lænkeskift
Hej alle

Nu har min nyerhvervede Omega Ploprof så efterhånden siddet konstant på mit venstre håndled i et par måneder og det er ganske enkelt for fedt og jeg deler fuldstændig John Hannovers lovprisninger af uret Icon_e_biggrin

Men to spørgsmål presser sig på:
1) jeg har ikke den store urerfaring og i særdeleshed ingen udi lænke-/remskift. Er der nogen der har erfaring med at skifte mellem meshlænke og gummirem på Omegas Ploprof - hvor stor en operation er der tale om? er det noget for en glad og omhyggelig amatør, som undertegnede Icon_e_biggrin ?
2) hvor køber jeg bedst en original gummirem til Ploproffen - hos en AD, over nettet (forslag)? andet?
Og hvor meget koster en sådan?

mvh
Ryan
Mvh Ryan
Svar
Det er som ikke anderledes end at skifte alle andre remme = let nok - men man skal lade være med at ridse uret.
Lænken sidder på uret med en fjederbelastet stift, som du bare i den ene side skal skubbe den fjederbelastede spidst tilbage (væk fra uret) - så går lænken af.

Dernæst skal du ha låsen af lænken, og det er helt samme sag. Er rør med en fjederbelastet spidst sidder igennem, og spidsen skubbes tilbage og låsen er fri. Det gøres i begge sider af uret.

Når du har fået den af, ved du hvordan man får den på.

Man kan få værktøj (f.eks bergeron over e.bay) men man kan også som mange gør (inkl. urmagere i massevis) bruge en lille skruetrækker eller ved remme, en kniv.

Du skal nok regne med at skulle via Omega forhandler for at købe en original gummirem, enten sort eller orange.

Peter Halse fra Halse i Horsens, kan du give et kald, jeg ved han havde den sorte hjemme for nyligt, men i alle fald kan han få dem hjem, og du kan sikkert fixe noget med at betale til deres netbank og få den i posten næste dag.

Ellers er det jo aktuelt at ringe til den nærmeste Omega forhandler, bestille den hjem (den orange er fed, men den sort jo naturligvis også klassisk), og når de har den hjemme (går hurtigt normalt) så vil jeg da mene de skifter lænken over til rem uden beregning for det arbejde, hvis du har købt den hos dem.

Jep - fedt ur - quality hele vejen. Du nyder vel også kransens flotte lumen sammen med urets egen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)