Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Efter at have kigget på en salgsannonce et par uger med et par dårlige billeder, bestemte jeg at lade tvivlen komme uret til gode. Uret vandt bestemt ved se det irl.
Uret er fra et dødsbo og har fået en tur ved en urmager med glas, rens, smøring, justering og rem inden jeg købte det. Jeg skal dog ofre en org. krone.
Uret er smukt patineret og det ligner rødguld uden jeg er sikker.
Jeg er tvivl om den røde sek. viser er org. samt hvilket ref. det er. Uret er 36 mm. u/krone så det er dejligt "stort". Det tætteste jeg er kommet er et CK 2892. Desuden hvilken cal. der ligger i den, jeg tror det måske kunne være cal. 283. Der er graveret årstallet 1954 bagpå.
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Her et par billeder mere.
Mvh.
Thomas
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hmmm..
Den røde viser har vi vist talt om. En Rose gold original krone - det bliver vist noget for otto frei.
Herligt ur, især rose Gold kappen gør det unikt.
vh baun
•
Baun Skrev:Hmmm..
Den røde viser har vi vist talt om. En Rose gold original krone - det bliver vist noget for otto frei.
Herligt ur, især rose Gold kappen gør det unikt.
vh baun
Tak for svar Baun.
Tror du det bliver et problem med at finde en krone? Hvem er Otto Frei? Har du et bud på værket og ref?
Den røde viser klæder faktisk uret, nu jeg kigget lidt på det.
Mvh
Thomas
•
Svar: 256
Tråde: 11
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
http://www.ofrei.com/page700.html
Det er en amerikansk gut, som har
virkelig mange smådele og NOS sager liggende. Linket er til Omega rose gold crowns:
Den rette model til dit ur må Otto eller Per Baun stå for...
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
•
Hej!
Nu har jeg så fundet ud hvilket ur det er (Takker den lokale urmager der u/b åbnede, da jeg ikke kunne vente længere med at vide det, har bestilt en case opener i dag!)
Ref. 2640-5 SC (det havde jeg ikke gættet!)
Værk. cal. 283
SN: 13621430
Årgang ca. 1952
Nogen der ved 5 SC står for ?
Mvh.
Thomas
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
SC .....
Det har noget at gøre med hvad kassen er lavet af, men jeg har vist aldrig rigtig knækket koden - og måske er Omega heller ikke helt stringente her.
Når du bestiller hos Otto Frei skal du bruge Refnr og udtrykkeligt gøre opmærksom på at den skal være "Rose Gold".
Der kommer afgift og gebyrer på. Derfor bestiller jeg ofte 3-5 kromer (eller andre ting) samtidigt.
Jeg lavede et indlæg om det for nogen tid siden. noget med 7 kroner for 1500 kr .... eller sådan noget
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=11334&p=102912&hilit=kroner#p102912" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=11334&p=102912&hilit=kroner#p102912</a><!-- l -->
vh Baun
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Baun Skrev:SC .....
Det har noget at gøre med hvad kassen er lavet af, men jeg har vist aldrig rigtig knækket koden - og måske er Omega heller ikke helt stringente her.
..........
vh Baun
Ganske enig med Baun, om Omega's "kun tilsyneladende" stringens ved reference tildeling.
Hvor jeg har fundet bedst information er:
Omega Case Reference Numbers: a quick guide, og
Verified list of Omega Constellation calibres with case/reference numbers
Sidstnævnte link anvender SC i betydningen:
"Screw-in case – range of metals"
(linkene findes også på Omega Link Centralen)
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jeg mener at SC i forbindelse med Omega kalibre betyder Indirect seconds (ført op til midterplaceret - central sekund viser) (SCD = Direkte sekundviser) Kilde Omega designs side 123.
PS = lille subdial sekundviser - f.eks.
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
SC er en forkortelse, seconde centre på fransk, og det betyder centrumsekund.
MVH Peter
•