Forbandelsen er brudt !
Tak til Mads for beskrivelsen af 33xx's fornemme slægtskab med Frederic Piquet 1185.

I denne artikel: Omega c.33xx is ≠ to the Piguet c.1185 (Illustrated), uddyber den hedengangne Chuck Maddox slægtskab og forskelle.
Nedenstående sammenligningstabel er sammenstillet på baggrund af artiklen, Ranfft og Omega,

İmage

Chuck Maddox konkluderer i sin artikel:
In any instance the differing beat, size differences as well as the layout of the sub-dials of the watch point out to the fact that the Omega c.33xx movement relationship to the c.1185 is not direct.
One can say they are related and be accurate, but to say the c.33xx is based on the c.1185 is a stretch at best. It's also a bit of a stretch to claim that the c.33xx is an in-house movement.
True both F. Piguet are owned by Swatch, and true Omega legally owns the assembly line which Piguet uses to make the c.33xx movements.
But F. Piguet is an independent company within Swatch, and saying the c.33xx is an in-house movement is a equally a stretch.
Call it an Omega Exclusive movement which is correct and everyone's happy!

Indtil videre, må jeg læne mig op ad kaliber 1516, når jeg skal fryde mig over In House blandt mine Omega'er Icon_rolleyes
- Men det findes der jo løsninger på, i begge ender af Omega historien Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Kunne ikke være mere enig med Chuck i det han skriver. Der er slægtskab mellem de to, men nej det er ikke en FP 1185 ebauch Omega bruger. FP har brugt erfaringer og konstruktionselementer fra FP 1185 i konstruktionen af Omega cal. 33xx. Thats it... det ændre dog ikke på at cal. 33xx er en fin kolonnehjulskonstruktion. dog ikke helt på horologisk niveau men FP 1185, men også kun til en 1/2-1/3 af prisen på hvad ure med FP 1185 typisk koster.

/Mads
Svar
Jeg har (igen Icon_redface ) forsøgt mig med læderrem på en diver. Går det an ?

İmage

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Umiddelbart ja. Den ser fin ud - dog kan man altid diskutere om læderrem og dykkerur hænger sammen Icon_razz

Hvad med en sort nato rem?
İmage
Svar
Joepete Skrev:Jeg har (igen Icon_redface ) forsøgt mig med læderrem på en diver. Går det an ?
ja det gør det vel udseendemæssigt, men som du og bergsorensen er inde på, ser det underligt ud. Der er jo faktisk vandfast læder, men jeg synes gummi - originalt her - ser langt bedre ud på den - og i mine øjne bedre end dens originale lænke. For mig skal dykker lænker være mesh og ikke ha mix af blank og polering
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
... godt svar, i kombination fra fra bergsorensen og Hannover. Sidstnævnte, der svarer: ".... Ja det gør det vel udseendemæssigt". - vil også sige: Et smukt ur, der fint går med en smuk læderrem.

Men comboen spiller ikke helt 10:04, da min oplevelse af uret er: 300 m WR, skruekrone & knapper, heliumventil, altså vandfast "Dykker", på en ikke vandfast rem Icon_e_surprised
... muligvis en Genuine Omega Kevlar - Coramide Strap? - der materialemæssigt er i bedre overensstemmelse med "det akvatiske miljø".

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
"Tough crowd" .... Icon_e_wink Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar
hannover_dk Skrev:..............men jeg synes gummi - originalt her - ser langt bedre ud på den...........
Den originale gummi er helt klart den fedeste løsning til det ur IMHO...............
Jeg tror sgu jeg har en gummi fetish......
Svar
Utroligt fedt ur John, jeg kan godt lide den på læderremmen også!

Sig til hvis du vil bytte den til noget ordentlig vintagedykker Icon_smil
Svar
Speedy Skrev:Utroligt fedt ur John, jeg kan godt lide den på læderremmen også!

Sig til hvis du vil bytte den til noget ordentlig vintagedykker Icon_smil
Jamen hvad har du dog for ordentlig vintagedykker - kan vi få et nydeligt lille billede Icon_question Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)