spm. til en Constellation
Hej!

På denne er det kun hornene der er forgyldt, er det "korrekt" (har ikke set nogen med kun horn forgyldt) eller er guldet slidt af kassen. Sagt på en anden måde, ser uret "rigtigt" ud?

[url]"http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1928563&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.Aspx%3fSTA%3d3%26FText%3domega%26LanguageId%3d1%231928563EndTagRU" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 63EndTagRU[/url]

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Uden at ha gået dybt ind in ref er det i alle fald for mig klart, at det er en goldcap som har fået kransen om glasset skiftet til stå

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Uden at ha gået dybt ind in ref er det i alle fald for mig klart, at det er en goldcap som har fået kransen om glasset skiftet til stå

vh

Og dermed ikke så interresant hvis man skal have sit første Constellation i samlingen Icon_e_smile

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Eller - og dermed skal den ha en guld lynette på (nu bliver Geodoc berettiget sprogglad Icon_e_smile ). Det er ikke nogen herregård og skaffes problemfrit fra Omega stadigt (gæt 250 kr??). Resten af ref har jeg ikke ud fra billederne taget stilling til. Hvor er Baun dog når man har brug for ham Icon_e_biggrin
Ser dog OK ud

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Eller - og dermed skal den ha en guld lynette på (nu bliver Geodoc berettiget sprogglad Icon_e_smile ). Det er ikke nogen herregård og skaffes problemfrit fra Omega stadigt (gæt 250 kr??). Resten af ref har jeg ikke ud fra billederne taget stilling til. Hvor er Baun dog når man har brug for ham Icon_e_biggrin
Ser dog OK ud

vh

Ja, skiven ser ud til at være i orden - jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart se noget ved den, som får alarmklokker til at ringe.

Men jeg ved ikke rigtigt med kassen - det ser ud til, at det ikke kun er lynetten, der er i stål, men også resten af kassen (se billede 4). Og hvis det er tilfældet er det ret underligt, at hornene er forgyldte. Men det kan selvfølgelig være, at guldet simpelthen er slidt af kassen ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Nix Peter - en goldcap er en guld kasket som er tykt guld der omfatter horns oversider og lynetten - kassen skal være stål, så den den er OK, den har bare fået forkert lynette - og et skift er ikke voldsomt dyrt
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Enig med John. Den skal have en ny lünette.

Jeg har don ingen ide om hvad det koster - ej heller om den let kan skaffes, men det må John jo vide når han skriver det.

Ellers er den tilsyheladende ok. Jeg ville dog altig være lidt bekymret når et ur på den måde er "sammensat".

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Enig med John. Den skal have en ny lünette.

Jeg har don ingen ide om hvad det koster - ej heller om den let kan skaffes, men det må John jo vide når han skriver det.

Ellers er den tilsyheladende ok. Jeg ville dog altig være lidt bekymret når et ur på den måde er "sammensat".

vh Baun
Jep - jeg fik tidligere i år skiftet lynetten på min ene connie goldcap hos Krognos. Han skulle bare lige ha ref nummer for at få korrekt guldfarve - mon ikke den kan findes med to forskellige, men så var det straight forward at bestille den hjem på få dage og skifte
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Nix Peter - en goldcap er en guld kasket som er tykt guld der omfatter horns oversider og lynetten - kassen skal være stål, så den den er OK, den har bare fået forkert lynette - og et skift er ikke voldsomt dyrt
vh

OK Icon_e_smile Det var jeg ikke klar over !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej

Sidst jeg spurgte efter en guldlynette til et Constallation, var den udgået, og man kunne kun få en i stål, og den kostede såvidt jeg husker cirka 500 kroner, så en guldlynette til 250 kroner må da være dagens tilbud, iøvrigt langt under fremstillingsprisen for en guldlynette. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)