Det blev en Seamaster i stedet...
Hej!

Jeg har spurgt lidt til nogle Geneve,og har været i tvivl og i dag var jeg så på indkøb og valget faldt på denne Seamaster 30, ST125.0007, Cal 269 fra 1962. Det skal bruges som hverdagsur så nu skal jeg bare lige have fundet en rem der er lang nok, den medfølgende var for kort. Det var ikke det ur jeg gik efter, så jeg har ikke fået læst om værket inden køb så jeg håber det er nogenlunde holdbart. Der er ny krone, glas, pakning, renset og smurt og justeret + ½ års garanti (privatkøb). Skal have læst om det, men hvis i kan bidrage med noget hører jeg gerne.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Den ser fin ud - og velkommen i klubben - En Seamaster 30 må enhver Omega tosse eje. Det er klassikeren, når talen falder på Manuelle Omega ure fra guldalderen.

Et smukt eksemplar med stålvisere og index.... der er mage flere med gyldne. Seamaster 600 (man kan kalde den afløseren for Seamaster 30) derimod, er der flest af i stål/stål.

Bagsiden ser fin ud og viser at uret har været brugt. Skiven er super.

Alt i alt et ur som ser 100% origimalt ud. Kronen ville jeg dog nok skifte ved lejlighed - jeg tror den hører til på en automatic.

vh baun
Svar
Baun Skrev:Den ser fin ud - og velkommen i kluppen - En Seamaster 30 må enhver Omega tosse eje det er klassikeren når talen falder på Manuelle Omega ure fra guldalderen.

Et smukt eksemplar med stålvisere og index.... der er mage flere med gyldne. Seamaster 600 (man kan kalde den afløseren for Seamaster 30) derimod er der flest af i stål/stål.

Bagsiden ser fin ud o viser at uret har været brugt6. Skiven er super.

Alt i alt et ur som ser 100% origimalt ud. Kronen ville jeg dog nok skifte ved lejlighed - jeg tror den hører til på en automatic.

vh baun

Takker, kan du se om kronen er den forkerte, der er et magen til til salg her på forummet fra Mølbak, men jeg har svært ved at se om kronen er forskellig eller magen til.

Hvad vurderer du en handelspris til på sådan et ur. Nu har jeg jo betalt prisen da jeg gerne ville have uret så man kan sige at det er uvæsentlig, men har ikke fundet så mange at sammenligne med. Men nu er man jo en nærig vestjyde så det ville jo være træls hvis det er købt for dyrt, men igen det er jo herlighedsværdien der er vigtigst Icon_smil

Mvh.
Thomas
Svar
Jeg udtaler mig ikke om prisen. Dn er rigtig hvis sælger og du er tilfredse. Standen er helt afgørende for prisen.

Når jeg stiller spørgsmål ved kronen er det fordi det oftest er Automatic værker der monteres med kroner som ikke har ensartede takker hele vejen rundt (så de nemt kan trækkes op ).

Hvis der er glatte partier indikerer de automatic - behøber ikke en krone der gør urer nemt at trække op. D 10 kantede Omega kronerog den klassiske Seamaster kroner er typiske eksempler på dette.

Kronen på dit er en mellemting, men den er fin nok. jeg ville ikke skifte før uret alligevel skal serviceres engang.

vh baun
Svar
Baun Skrev:Kronen på dit er en mellemting, men den er fin nok. jeg ville ikke skifte før uret alligevel skal serviceres engang.

vh baun

Aghrr.. nu går jeg jo og tænker på det. Ved du hvad en ny krone ca. koster?

På forhånd tak.

Mvh
Thomas
Svar
TDN Skrev:
Baun Skrev:Kronen på dit er en mellemting, men den er fin nok. jeg ville ikke skifte før uret alligevel skal serviceres engang.

vh baun

Aghrr.. nu går jeg jo og tænker på det. Ved du hvad en ny krone ca. koster?

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Nogle få hundrede kroner, men glem det. Det er ingen gang sikker at jeg har ret. Bare nørdede spekulationer.

Det er da en fin krone - original Omega og charmerende. ikke noget at skifte.

vh Baun
Svar
Jeg synes også det er en langt mere charmerende - og i alle fald original Omega krone - så jeg ville også beholde den
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg synes også det er en langt mere charmerende - og i alle fald original Omega krone - så jeg ville også beholde den
vh

Okay det vil jeg overveje. Det er nu kommet en brun Hirsch rem på, det klæder uret synes jeg. Jeg frydes over det hver gang jeg kigger på det Icon_e_biggrin

Mvh
Thomas
Svar
Hej TDN.
Jeg må jo glæde dig og skuffe Baun.
Iflg. mit Katalog fra Bestfit, så er din krone ok = den rigtige, men husk lige på at de er ikke altid er enige med det danske (europa) marked. Jeg har aldrig kunnet finde en der kan forklare mig hvorfor det er anderledes nogle gange på de amerikanske ure kontra dem i europa Icon_question Icon_question Icon_question Ihvertfald iflg. både Swatch og Lindholt's kataloger
Uanset, lige her er de enige med den krone der sidder på dit ur. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars Skrev:Hej TDN.
Jeg må jo glæde dig og skuffe Baun.
Iflg. mit Katalog fra Bestfit, så er din krone ok = den rigtige, men husk lige på at de er ikke altid er enige med det danske (europa) marked. Jeg har aldrig kunnet finde en der kan forklare mig hvorfor det er anderledes nogle gange på de amerikanske ure kontra dem i europa Icon_question Icon_question Icon_question Ihvertfald iflg. både Swatch og Lindholt's kataloger
Uanset, lige her er de enige med den krone der sidder på dit ur. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Ok, undrede mig også da sælger var meget skråsikker at den var bestilt som passende til uret.

Jeg fandt dog denne magen til med en anden krone.

Mvh
Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)