Svar: 166
Tråde: 35
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvorfor kalder man nogle IWC Ingenieur for Jumbo? Refererer man til værket som sidder i nogle AP og PP?
Så vidt jeg har forstået kaldes ure med denne cal, udviklet af JLC, PP og AP, for jumbo, dette er et kælenavn. Rigtigt eller forkert?
Men tit støder jeg på salgsannoncer hvor sælger også kalder fx en Royal oak Chronograph for Jumbo.
Har jeg misforstået noget, eller kan nogen forklare hvorfor dette ur kaldes jumbo:
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=4961573&rid=0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... 1573&rid=0[/url]
MVH René.
•
Svar: 103
Tråde: 8
Hej Rene,
Den oprindelige jumbo lavede Audemars Piguet i 1972 designet af Gerald Genta. Jeg mener også at Gerald Genta har designet IWC'en, så mon ikke at det er derfor nogen kalder den for jumbo, selvom det strengt taget ikke er korrekt.
P.S.. Håber du er glad for uret.
Hilsen
Kristopher
•
Svar: 537
Tråde: 34
nå mente det blot referede til størrelsen som vist nok oprindeligt var 36mm og voksede til 39mm i jumboudgaven, men det kan da godt være jeg tager fejl. PP benytter også jumbobetegnelsen i ellipseserien, som i hvertfald referer til størrelsen. lidt som med fly
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det er meget populært at kalde div. AP og PP´er for Jumbo, da de fleste vil have de store +36 mm modeller. Så lad dig ikke narre af disse salgstricks.
Der findes kun ét AP RO Jumbo og det er den store 39 mm RO date med cal. AP 2121. Alt andet er IKKE en Jumbo. Når man taler om Nautilus Jumbo er det ref. 3700 man taler om. Den er samme størrelse som AP RO Jumbo. IWC kom med et Ingenieur i midt 70´erne med in-house værk i form af cal. 8541ES. Denne model har ref. 1832 og er et meget eftertragtet referance og kun lavet i 543 stk. Det er den eneste IWC Ingenieur der går under Jumbo betegnelsen, da den også er 39 mm. Desuden designet af Genta, som RO og Nautilus. Senere kom både AP RO, PP Nautilus og IWC Ingenieur i 80´er udgaver i hhv. 36 mm og IWC´en i tøsede 34 mm. Derfor fik de gamle udgåede modeller Jumbo betegnelsen tilknyttet.
Så Jumbo referere til størrelsen og ikke værket eller designet af Genta.
/Mads
•