UGE 8. positive & negative.Audemars Piguet
APs Royal oak serie er kæmpestor, den udgør faktisk 75% af hele deres salg, så at de eksperimenterer lidt i denne synes jeg er ok.

At de laver så mange Limited editions generer mig sådan set ikke, jeg forstår tilgengæld ikke at folk gider smide så mange penge efter dem og at de skal være så dyre i forhold til de alm ikke-limiterede offshore modeller.

Jeg synes det er helt hjernedødt så mange penge fx en Survivor eller Barichello koster Icon_rolleyes

Ellers så synes jeg egentlig alt er i top hos AP. Udvikling, historie osv. De gør sig som sagt 75% i Royal oak serien, det er også en virkelig flot og lækker serie af ure, men måske lidt ærgeligt at så fint et manufaktur ikke kan slå igennem på flere fronter.

Men det samme gør sig i virkeligheden nok også gældende hos PP og nautilus serien.

/René.
Svar
willy Skrev:Becoming very common
Willy
Nu er produktionstal i denne branche ikke så nemme at få.

I et interview i september 2009 sagde Francois Bennahmias, Præsident for Audemars Piguet North America at AP ville lave 25.000 ure i 2009.

Det tal er formentlig noget mindre end Patek Philippes produktionstal, som for 2007 er anslået til 38.000.

At kalde AP - og dermed altså også PP- ure "meget almindelige" er nok lidt flot.

Jens-Kristian

PS: Jeg er godt klar over, at Langes produktion kun anslås til 6000 ure Icon_smil
Svar
AP bliver aldrig "stangvarer", der ses på et hvert gadehjørne. Jeg kan tælle de gange på en hånd, hvor jeg har set folk med AP på håndleddet (hvis vi ser borte fra ur-nørd bekendte). Nuvel jeg kommer også fra det mørke Jylland, hvor det vildeste er Rolex, men har da været syd for Kongeåen en gang eller to Icon_e_wink

De fleste AP ROO LE modeller i ikke-eksotiske materialer koster ikke meget mere i retail price end de almindelige modeller. Priserne holder bare og i visse tilfælde stiger de og så er det priserne virker lidt voldsomme. Omvendt er det da fedt man kan købe et sprit nyt ur uden at skulle smide 30-50 % i kantstens afskrivning Icon_cool

/Mads
Svar
Om ROO LE modellerne storsælger måske ikke er til den stil vi kan lide i vores del af verden,
eller det er den models skyld urmoden er som den er skal jeg ikke gøre mig klog på.

Jeg syntes bare ikke det er god stil for sådan et flot gammelt mærke,på mig virker det en
anelse plat med alle de indpakninger Icon_e_confused

Det går over i ren hollywood jeg har også set flere som udmærket forstår at flashe deres AP
(sidst var det en kendis i et poker blad) det er iorden med mig hvis man har de lyster,på en
måde syntes jeg bare ikke det klæder AP.

Men måske det bare er mig Icon_rolleyes
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)