Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Pro:
Royal Oak design = Icon og let genkendeligt.
Generel finish af meget høj kvalitet.
Værker med lækker forarbejdning og finish.
Con:
Limited editions. Som alle nævner, så bliver den hest skamredet.
Høj turnaround tid + høje priser på service. (Har dog hørt at klarlund kan lave service uden at sende udenlands

Prisen er noget skidt.
Jeg har ikke råd til dem
Min konklusion
Lækre ure med et super design, som dog mister noget af glansen pga. måde RO designet udnyttes på.
Alt ovenstående er udelukkende baseret på hvad jeg har hørt og læst. Jeg har kun enkelte gange haft et i hånden og er hvergang blevet overvældet af hvor fantastiske ure de er IMHO
•
jacob jensen
Unregistered
Et par af +erne
flot historie og værker
deres aftryk i high end stål sportsur er ikke til at komme uden om
Et par af -erne
Deres RO Chronograf skiver virker (for mig) lidt rodet
en uendelig række af speciel modeller med en kendt persons navn som skulle gøre denne model ekstra speciel
Min konklusion et mærke som laver lækkere ure men der er for mig gået alt for meget hollywood i mærket (virkeligt ærgeligt med deres flotte historie i tankerne)
så ikke et ur jeg ville købe til de penge,der må også snart være kogt det suppe der kan på RO modellerne så noget nyt på den front er tiltrængt.
•
Svar: 304
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
har været en AP fan på 4 år nu... synes stadig at man får mest for penge at købe en ikke-limited edt.
jeg er ret enig med willy på både pos/neg punkter. prismessige er ret høj, især i skandinavien, men så hvorfor ikke finde en brugt en.
med alt alt for mange limited de laver på Offshore linie, så viker lidt at AP drunker lidt i deres egne ROO produkt linie (hvem så gider at købe Milenary eller Jules Audemars linie??), men så gør Panerai ikke det også?
Men i år dukker det fx. en ny diver model op, som jeg synes er ret kool.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
ROO LE designs har altid ligget på kanten og er vel urverdens svar på haute couture. Det er netop disse LE designs der ligger tendenserne for resten af urverden i de næste år frem. Hvem var først med store ure, pvd, materiale mix, ect? Prøv at tjek hvor mange design elementer fra ROO moderne ure har i dag. Så nok rammer 4 ud af 5 ROO LE modeller ved siden af, men når de rammer plet, ligger de også trenden for resten af feltet. Ingen andre tør i den grad satse som AP og det giver da lidt respekt herfra.
Et andet faktum er at AP sælger ALLE disse ure. Hvem har set et håbløst langtidsparkeret ROO LE hos en AD? Det er altid de klassiske RO´er, Millenary, og andre klassiske AP´er der hænger i vinduerne. Så jo disse ROO LE´er er lidt utrerede for den skandinaviske stil, men de storsælger.
Om man så er til stilen eller ej er en subjektiv vurdering. Men uden disse ROO LE´er er jeg ret sikker på at urternden havde set anderledes ud idag.
/Mads
•