Zenith De Luca
Jeg tror nok Icon_e_confusedat det må blive en Zenith De luca. Er der godt og sikdt om disse.
Har hørt lidt om at de skulle være tunge til service.
Svar
Godt er der da masser af. Den første kolonnehjuls fastbeat automat kronograf - og en maskine som har kørt næsten uændret i små 40 år - siddet i masser af fine Rolex Daytona - og er til at betale - og som DeLuca, i flot design, der ikke lige hænger på træerne, men skal jages lidt - det er vist alt sammen godt.

Ja der er utroligt mange dele i en kaliber type 400/4xx - og den er med dato og fastbeat med sine 36000 svingninger mod de mange lavoktan daytonaer uden dato Icon_e_smile (valgt af Rolex for sikkerhed og service venlighed mener jeg - og intet galt i det - tværtimod i inje med deres mål)
Den skal ha lidt mere tid ved service. Jeg kan få det gjort klart under 2000 kr, men jeg er også en genganger, men hos vintage urmagere bør du kunne få et godt service for omkring 2.500 kr - og de skal gerne bruge speciel fast-beat olie

Godt valg
İmage
og her sammen med sin sortøjede bror - Rainbow
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for dit svar.
Det bliver Zenith der kommer i bankboksen næste gang.
Jeg har da rodet lidt efter dem, og fundet et par stk til fornuftig pris. Men der skal ledes lidt efter dem. Overvejer også en Rainbow. Så må vi se hvad der kommer først.
Svar
Pas på med De Luca'er sammensat af forskellige modeller. Jeg har efterhånden set en del skrækmodeller med forkerte visere, skiver, datokrans eller knapper. Det samme er gældende for Rainbow-modellerne (dog knap så ofte, da de er produceret i flere eksemplarer). Men det fik jeg vist også skrevet til dig i emailen Icon_smil

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar
Min rainbow er formentlig et eksempel. Kransen er fra en flyback af samme slags - selv om sælger hævdede og hævder han har haft den fra ny, men fred med det, det rører mig ikke, men helt enig - hold øje at de er originale, du kan se min deLuca fra de tidligere billeder, den er korrekt -Den findes dog sikkert også som den Rainbow jeg viste - med skrue pushers - eller hvad Chronomaster?
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, John, din Rainbow er ikke helt, som da den forlod fabrikken (eller også har de lavet en fejl i Le Locle, så din er en formue værd Icon_cool ). Jeg anser den nu ikke for at være så slem, som når der er fiflet med skiven, visere eller knapperne.

Jo, De Luca'en findes med skrue-knapper som på Rainbow'en. Det er model 2310. Uden skrue-knapper er det 0310. Så er der en transitionsmodel model 1310, som jeg mener skal ligne 0310.

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
Svar
ChronoMaster Skrev:Ja, John, din Rainbow er ikke helt, som da den forlod fabrikken (eller også har de lavet en fejl i Le Locle, så din er en formue værd Icon_cool ). Jeg anser den nu ikke for at være så slem, som når der er fiflet med skiven, visere eller knapperne.
Mvh.
Det da det de har Icon_e_biggrin
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Findes den med: hvid skive, sorte subdials, og pushere med skruelås?

...hvis man kan få det, er det min næste!
Svar
Claus_K Skrev:Findes den med: hvid skive, sorte subdials, og pushere med skruelås?

Ja da Icon_e_wink Desværre ikke mit eget billede (fundet på nettet). Jeg har aldrig været glad for hvid-skivede ure, så dem er jeg gået udenom Icon_rolleyes

İmage

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
Svar
Jeg mener faktisk at kunne huske Mads G havde en - engang - men hups - det kan jo være galt?

Her er også en hvid/sort imellem - guf (ja linket virker kun kort, da det jo er Ebay og der udgår ure jo som tiden går)
http://schmuck.shop.ebay.de/i.html?_nkw=...osacat=281

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)