Hej.
Jo Peter det er rigtigt. At DET har jeg en del til, men da jeg går og samler ideer til en dag/aften/weekend, skal vi kalde det: med urmageren på værkstedet. Hvor flere af de ting omkring vandtætherd, nøjagtighed og hvad der ellers kommer på tale hen ad vejen.... samler ideer ind så kom kun med flere indput.
Lommeure er jo da et spændende område, bare gangkonstruktioner er der jo et hav af, så er der komplikationer - chronografer - slagværker med tromle eller valse min.- kvarter.- og time-repetion, slag på tonestreng eller klokke.
Så er der dynastiet Jürgensen....
Eller skal vi blive nørdet, hvorfor ser en balancetap ud som den ser ud???
Men alt det bliver nok liggende indtil der kommer nogle meldinger om at vi skal lave et urtræf med det som emne. Indtil nu har jeg samlet emner bl.a. om klinkehjul, derunder evt adskillelse af et klinkehjul i Omega 56x, kondens i ure og hvad deraf følger, regulering af ure, her kan det ses på Witschi watch expert II. Og ellers det løse der kommer på tale en sådan dag, vil tro at vi kan klare det meste.
Vil man prøve at polere et ur op er de velkomne til det, bare de selv har uret med...
Så meld ind og jeg gemmer emnerne, til dagen.