NATO/RAF remme, der ikke "vokser"
Folkens,

Jeg har 3 RAF ramme, jeg har købt fra Time Factors, men det faktum, at remmene bliver mindst "1 hul" større, når de bliver våde, gør, at jeg ikke anvender dem. En tur i bajlen og man skal stramme dem - ikke noget man nødvendigvis har lyst til i brændingen.

Er jeres NATO/RAF remme også sådan?
Peter Fjelsten

web snabel-a fjelsten.dk
Rolex Sea-Dweller 16600, V-serie
Omega Seamaster 300M Professional 2254.50, 81.5-serie
Fortis Official Cosmonauts Chronograph, 59xx
Svar
Har du prøvet deres Rhino remme??

Virker som om de er lavet af sikkerhedsselestof...
/SK
Svar
Er du sikker på det ikke er din arm der udvider trækker sig sammen pga temperatur udsving.
man bruger jo også et hak mere om sommeren end om vinteren men tænker ikke så meget over det da det er en lang periode
Bare en tanke Icon_e_smile
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
DJmon Skrev:Er du sikker på det ikke er din arm der udvider trækker sig sammen pga temperatur udsving.
man bruger jo også et hak mere om sommeren end om vinteren men tænker ikke så meget over det da det er en lang periode
Bare en tanke Icon_e_smile

Tænkte præcis det samme. Dit håndled bliver jo afkølet når du ryger i koldt vand og når jeg svømmer føles mine lænker ofte lidt løse indtil jeg får varmen igen.
Svar
tjekkede lige 2 spritnye Natoremme (osse fra Timefactors) - længde "tør" 270 mm
længde efter ½ time i 60 gr. varmt vand: 270 mm - - -
Svar
Det er ikke fordi de bliver længere, men stivheden forsvinder, hvorfor de bliver meget "løsere".

Det er ikke min arm, da det også sker i 50C vand.
Peter Fjelsten

web snabel-a fjelsten.dk
Rolex Sea-Dweller 16600, V-serie
Omega Seamaster 300M Professional 2254.50, 81.5-serie
Fortis Official Cosmonauts Chronograph, 59xx
Svar
bliv vinterbader - en stivfrossen rem laver IKKE numre med dig - - - Icon_e_biggrin
Svar
fjelsten Skrev:Det er ikke fordi de bliver længere, men stivheden forsvinder, hvorfor de bliver meget "løsere".

1. Er du sikker på at alt saltvand er skyllet ud af remmen, og stivheden ikke skyldes salt?

2. Der er faktisk andre der har bemærket at TimeFactor remmene strækker sig en smule når de bliver våde . Måske afhænger det af farven/vævningen af de enkelte modeller. Svaret på dine bønner skule dog efter sigende være den originale G10 strap fra Phoenix straps i GRÅ. Det skal være den grå da vævningen siges at være anderledes på de andre farver. Jeg får et par Phoenix hjem i denne uge så kan jeg melde tilbage om de er ok. Dog "ingen roser uden torne": MOD har lavet G10 specifikationen om, således at det er nu er tilladt med springbar ved spændet. Så hvis du er panisk angst for at miste dit ur pga springbar failure, så skal du beholde din TimeFactor.

/longbear

PS. det er iøvrig Phoenix der laver den nye "originale" Bond G10 med den røde stribe:
http://corvuswatch.com/bigify.asp?picnum=11
Svar
Hej

Jeg har både en Timefactorrem og et par Zuluremme, de sidste tror jeg ikke strækker sig særligt meget grundet at de er ret tykke.

MVH Peter
İmage
Svar
Mit bud ville nok også være at du skal anskaffe dig en zulurem i god kvalitet. De er jo netop lavet til dykkere, modsat natoremmene.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)