VC - priser reparation
Jeg skal bruge en ny lås til mit VC Overseas.
Klarlund har nu efter godt 14 dages ventetid fået pris fra VC. Kr. 7.500 (syvtusindefemhundrede) at betale.
Er de bare sindsyge hos VC - eller er det Klarlund der sindsyge? Urmageren fra Klarlund lød selv noget rystet over prisen, men han kendte dog godt problemet med VC og bizarre priser
Er der i øvrigt nogen der ved hvad urmagerens avance på sådan en "sag" er?
Ib Jensen
Svar
Jeg er enig med dig. VC priser er meget høje. Jeg manglede et halvt led til min Overseas. Pris 1400 Icon_e_surprised
Jeg har dog fået oplyst fra Klarlund, at de kun tager 3500 for et eftersyn på Chronoen. Det var godt nok i Ole og Flemming's tid.
Svar
Apropros serviceeftersyn. Når vi taler om de mere kendte mærker, er det så faste priser fra producentens side, eller må forhandlerne gerne selv sætte prisen??

/Peter
Svar
Jeg syntes prisen på 3.500 kr. for et service er en fin pris. Taget i betragtning hvor kompliceret værket er, syntes jeg det er mere end fair... Disse priser kan KUN gælde når servicet udføres på eget værksted. Skal uret til Schweiz er det typisk x2 Icon_e_sad

Reservedelspriserne er dog generelt helt ud i skoven, men det er gældende for ALLE mærker, måske lige pånær Rolex. Jeg har givet 1.300 kr. for et Zenith De Luca lynette indlæg Icon_rolleyes Jeg ved en AP ROC skive koster 6.500 kr. Breitling er også kendte for deres latterlige overpriser på reservedele.

Jeg tror det er en del af forretningen og overskuddet er med til at finansiere resten af butikken.

Urmagerne tager vel deres normale 25-50 % avance på reservedele vil jeg gætte på!?

/Mads
Svar
Regn med de laver mellem 40-50% på den handel. Et forsøg - tag fat i en autoriseret forhandler i UK og se hvad de vil sælge dimsen til. Det kan *nogen gange* være til din fordel. Andre gange er det bare endnu mere nuts Icon_smil

Mvh Morgan

ps. hvis jeg skulle gi 7½k for en lås sku den eddersprøjtme være i 18kt! ;-(
Svar
Mange forhandlere ganger indkøbsprisen med 2.2 / 2.5, så vil tro låsen koster omkring 3000-3400kr i indkøb, så den vil blive dyr uanset hvor man køber den.

Jeg har haft VC, men køber det aldrig mere. Jeg synes deres service er for dyr, og meget dårlig.
Jeg havde for eksempel en Overseas som jeg købte med blå skive. Jeg blev lidt træt af den blå, og ville så have isat en sort skive. På dette tidspunkt var den nye version af Overseas lige kommet i butikkerne. Jeg fik beskeden at den sorte skive var udgået, så det kunne ikke lade sig gøre Icon_twisted
Her snakker vi om et ur der var 3 år gammelt, og så udgår en skive, som lige har været brugt til en model som netop er udgået. Klarlund havde enda stadig modellen på lager.
Det er nu for latterligt i mine øjne Icon_rolleyes
İmage
Svar
Skulle hilse at sige, at ifølge A. Lange & Söhne's prisliste fra Ole Mathiesen. så koster et foldespænde i guld på 16 mm 13500 og kommer vi til platin i samme størrelse, så skal man bøsse 37100...... TAG DEN!!!! Jeg tager to af dem i platin nu jeg er i gang Icon_smil

/Peter
Svar
Jeg har overvejet at købe et Overseas, men holder mig nok væk, både fra egen erfaring og andres kommentarer i denne tråd.
Jeg købte for et par år siden et vintage VC. To år senere ligger det stadig hos Krognos, da han ikke kan finde den reservedel der mangler og jeg er for nærig til at gå til en AD med det og betale i dyre domme. Selv en reservedel til et 30 år gammelt ur vil de kun sælge gennem AD - Shocking Icon_e_sad
Svar
Jeg har aldrig opfattet reservedels priserne fra Omega som så ublu, men måske gælder det kun når det er Vintage?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg har aldrig opfattet reservedels priserne fra Omega som så ublu, men måske gælder det kun når det er Vintage?

vh Baun

Icon_question tråden omhandler Vacheron Constantin

HJunker Skrev:den reservedel der mangler og jeg er for nærig til at gå til en AD med det og betale i dyre domme. Selv en reservedel til et 30 år gammelt ur vil de kun sælge gennem AD - Shocking Icon_e_sad

Har hørt fra en AD, at det er meget få vintage dele VC sender til AD. De vil for det meste have sendt urene til Schweiz for reperation, også selvom det kun er en optræksaksel der skal bruges.

Prøv evt. at høre Cousins i UK, de har rigtigt meget, og kan skaffe meget.

[url]"http://www.cousinsuk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.cousinsuk.com/[/url]
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)