Urbutikker i Barcelona og Girona.
Kæresten opholder sig i Barcelona i disse måneder, og i den anledning har jeg et par gange, senest i sidste uge været i Barcelona for at besøge hende, og mens hun har været på arbejde har jeg selvfølgelig udnyttet tiden til at se på ure Icon_e_biggrin

Tæt på Placa Catalunya spottede jeg 2 gode butikker:

Den ene er en stor Rolex dealer, "Tous", det er meget længe siden jeg har pillet ved Rolex ure, så her havde jeg muligheden for at se og røre Milgauss, GMT 116710 og Deep sea. Efter min mening alle lækre ure, Deep sea en kæmpe klods, hvilket vist er vendt utallige gange herinde Icon_e_smile

Den anden en rigtig lækker forretning som forhandler Cartier, Omega og andre gode mærker, men ikke mindst: AP og JLC!

Jeg fik endelig set og rørt JLC Polaris live, et sjovt og flot retro-ur, som jeg bestemt gerne ville have til min samling, men ikke til mit håndled Icon_e_smile

De ure som dog tog allermest af min og den søde ekspedients tid, var deres store udvalg af AP Royal oak og Royal oak offshores. Jeg fik virkelig studeret og pillet ved 15300, 15202, og chronoerne.
Lad mig bare sige det sådan, at AP Royal oak chronograph er det lækreste, flotteste og mest gennemførte ur jeg endnu har set Icon_cool
Det er uden tvivl mit drømmeur nr 1. Her løb savlet virkelig!

Vi tog en tur til den lille hyggelige by Girona, som udover god stemning og gode restauranter bød på nogle rigtig lækre urforretninger. Én forhandlede AP og havde et stort udvalg af VC ure, som i mine øjne er noget af det bedste der fås sammen med AP og PP, bl a havde de en VC Malte Manual Chronograph, som bare er en klassisk skønhed. En anden urforretning forhandlede Rolex, IWC, JLC, Breguet, og ikke mindst PP. Den havde et rigtig stort udvalg i alle mærkerne, og et par spændende og flotte limited editions: JLC Polaris 1965 i platin og JLC MC extreme W-alarm Tides of time med blå gummirem. Rigtig flotte ure!

Så hvis det skulle ske at nogle af Jer gode urfolk lægger vejen forbi Barcelona og omegn, så tjek nogle af deres gode urforretninger Icon_e_smile

Bedste efterårs/vinterhilsner,

René.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)