Ur på dba.dk
Hej Kim

Jeg tror, at det er et rigtig godt ur du har kik på. Faldgruberne ligger især i om skiven er i standsat og om der er skiftet værk i uret. Derfor er det vigtigt at få en snak med køberen. At det er et arvestykke lover godt. Udgangspunktet for dig må være at printe Bauns billeder og derpå sammenligne. De hurtige på skiven er:
1) Overholder skiven MOY-testen. D.v.s. den lodrette cross-del skal gå igennem M og Oet som på Bauns foto og netop kysse toppen af Yet.
2) Den lodrette cross skal også gå lige netop venstre forbi ll i constellation og midt igennem stjernen
3) Er teksten som på Bauns. Specielt i ordet constellation. kursiv n begge steder.
4) Har datorammen facetter som på Bauns
5) Generelt: er detaljerne ok. Omega sjusker ikke med minutmarkeringer etc. etc.
6) På en pie-pan ser man også ofte en for lang sekundviser, men det er ikke tilfældet her.

Jeg er helt enig med Baun - jeg tror den er ægte. Yderligere behøver den ikke at være meget brugt, da bagkassen står meget skarp.

Formodentligt et af Omegas bedste fra tiden. Go for it!

Hilsen

Bro
Svar
Og så tror jeg måske ikke du skal vente så meget længere!

vh Baun
Svar
Hej.

Tak for hjælpen Bro og Baun...
Jeg vil tage et print med af Bauns ur, og så tjekke de forskellige ting.

Jeg skal ned og se/hente uret i morgen eftermiddag, så jeg glæder mig som et lille barn. Icon_razz

For et års tid siden da jeg fik mit første ur, et speedmaster, troede jeg ikke at jeg nogensinde kunne finde på at købe et rigtig vitage ur som dette. Ens smag kan ændre sig meget, når man opdager hvor flotte og specielle disse gamle ure er.

Når jeg i morgen forhåbentlig kommer hjem med uret, så bliver der taget lidt billeder og lagt herind, så i kan se det.

Tak for hjælpen... Icon_e_biggrin
Svar
Hej igen.

Så har jeg fået hentet uret.. Icon_e_biggrin

Jeg har taget et par billeder, men jeg syntes det er meget svært at få taget nogle ordentlige billeder af det... Icon_rolleyes

İmage
İmage
İmage
Svar
Du bruger direkte blitz - det giver sjældent et godt resultat Icon_e_wink Tag nogle billeder i dagslys i morgen, eller forsøg dig med at tage billeder af uret med indirekte belysning - f.eks. lys spejlet fra en hvid væg eller et hvidt stykke A4 papir. Dagslys er dog så langt at foretrække til billeder af så smukt et ur som din nye vintage Omega. Til lykke med fangsten Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for tippet Joepete, det vil jeg prøve i morgen....
Svar
Hej igen.

Så har jeg prøvet at tage et par billeder i dagslys.
Jeg har også fået sat en rem på istedet for lænken.

Syntes selv det er blevet rigtig flot.. Icon_e_biggrin
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Fine billeder og fint ur. Somme tider stiller man klokken til 10 minutter over 10 - så smiler uret, når man fotograferer det - omvendt kan det dække skriften på skiven

Godt valg af rem - nu er det bare at nyde det.

Hvis du vil have mere eksakte info om uret skal det åbnes, så kan du se

Caliber nr: 56x (står på værket) - og produktions nr som fortæller noget om produktions år
Ref nr: rrrrr (står på indersiden ag bagkassen) - som du kan bruge til at finde yderligere oplysninger på Omegas hjemmeside.

tillykke med en super Vintage Omega!

vh Baun
Svar
Jeg er helt enig med Per: Remmen klæder uret rigtig godt Icon_e_wink

Uret ser ud til at være i god form. Godt fund - og stort til lykke med det. Nyd det Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for det...

Baun> Skal da helt sikkert have tjekker ref. nr osv inde i uret, men må hellere vente til det skal til urmager.

Tror det er bedst at jeg overlader den slags til profesionelle.. Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)