Precista
Jeg har set et ur af mærket Precista, der til forveksling lignede Panerais Radiomir. Ved I hvordan kvaliteten på deres ure er? Om det er et kopimærke? Eller om designet ikke "tilhører" Panerai?

Bedste hilsener
Svar
De produceres og forhandles af http://www.timefactors.com

Urene produceres som hyldest til de originale modeller (hommage). De er ikke kopi ure, da de ikke udgiver sig for at være originalen.

/Tommy
Svar
Jeg har haft og håndteret flere af Eddies ure. Man får virkelig meget ur for pengene...og servicen er i top.

Jeg er selv liiiige på nippet til en Precista 50B Icon_mrgreen
Svar
Hommage er altså ikke bare et andet ord for kopi... Vil det sige, at "kendere" ikke vil se skævt til en, hvis man flasher et sådant ur i offentligheden? Prisen er vel kun omtrent 10% af "den ægte vare".
Svar
Pierrot Skrev:Hommage er altså ikke bare et andet ord for kopi... Vil det sige, at "kendere" ikke vil se skævt til en, hvis man flasher et sådant ur i offentligheden? Prisen er vel kun omtrent 10% af "den ægte vare".

Uhhh - det er en farlig diskussion du starter her. Det har været oppe flere gange. Jeg vil anbefale at vi lukker den her, og læser op på gamle tråde. Så kan man jo poste hvis man har en ny indgangsvinkel Icon_mrgreen
Svar
Hvis man gerne vil gå med et veldesignet mekanisk ur - men ikke har råd til - eller lyst til - at udsætte sit kostbare ur for dagligt slid og "mishandling" synes jeg Precista virker som en udmærket løsning. Det er designet, man "låner" - og jeg synes det er helt iorden sålænge det tydeligt fremgår at det ikke er f.eks Panerai. Specielt da, hvis man i forvejen har "den ægte vare" til fint brug.

Jeg kender intet til kvaliteten i finish eller værket som sådan, men hvis det er som de siger "så god som - eller bedre end forbilledet" - så go for it Icon_e_biggrin

....det sidste vil dog nok give anledning til lidt diskussion ??? Icon_e_wink
Svar
Claus_K Skrev:
Pierrot Skrev:Hommage er altså ikke bare et andet ord for kopi... Vil det sige, at "kendere" ikke vil se skævt til en, hvis man flasher et sådant ur i offentligheden? Prisen er vel kun omtrent 10% af "den ægte vare".

Uhhh - det er en farlig diskussion du starter her. Det har været oppe flere gange. Jeg vil anbefale at vi lukker den her, og læser op på gamle tråde. Så kan man jo poste hvis man har en ny indgangsvinkel Icon_mrgreen

...Jeg synes nu det er ok at spørge hvis man har et specifikt aktuelt eksempel man gerne vil vide noget om. Det er ikke nogen hemmelighed at mange urtosser hader disse "wannabe" ure som pesten - men jeg synes ikke der er grund til selvcensur Icon_e_biggrin
Svar
Meget kan man sige om kopi ure, men jeg syntes godt nok de låner fra højre og venstre Icon_e_smile
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
CFO Skrev:
Claus_K Skrev:

...Jeg synes nu det er ok at spørge hvis man har et specifikt aktuelt eksempel man gerne vil vide noget om. Det er ikke nogen hemmelighed at mange urtosser hader disse "wannabe" ure som pesten - men jeg synes ikke der er grund til selvcensur Icon_e_biggrin

Enig - men synes netop at tråden var på vej over i den den tilbagevendende diskussion om "hommages" i al almindelighed - og det har vi drøftet.

Men omkring det pågældende ur, synes jeg bestemt at det er værd at bære. Personligt ville jeg dog spare op til en PAM210 i stedet.
Jeg har selv haft en unbranded Panerai hommage, og har idag en PAM112. Men jeg valgte netop en "hommage" for at se om det 'holdt'. Desværre ønskede jeg mig mere af finishien, og valgte i sidste ende den helt ægte vare...og den holder! Icon_mrgreen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)