do the members of this site think it would be a good idea.to give new members a site or tel.no,where they can get help and advice in buying watches.i am thinking more on the lines of a watch freaks fdm ie.the danish car organization.and maybe a list of watch dealers and collecters in denmark who for a small fee would help ? willy the angry ps.its a jungle out there.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Jeg synes ikke at der skal være en regulær betalingsservice, hvor en kvalificeret samler (for hvornår er man egentlig det) skal tage penge for at vejlede, vurdere pris ægthed og komme med gode råd om forsendelsesmetoder

Det vil meget hurtigt blive noget rod og jeg tvivler på at nogen vil gide tage det ansvar.
Det fornuftige og gratis alternativ er denne hjemmeside. Her skal man blot have en email for at oprette en bruger og man kan så poste så mange spørgsmål som hjertet lyster. Jeg har allerede set MANGE blive hjulpet på denne måde.
Eneste ændring kunne være at man som på paneristi lavede en sticky tråd med lidt generel information om første urkøb over nettet.
•
jacob jensen
Unregistered
Det kan være en jungle både at købe ure og biler
for mig siger hverken en syns eller FDM rapport det vilde når jeg køber bil og de er ikke noget
som giver mig en særlig tryghed.
Husk på at FDM lever af at folk blive ved med at være utrygge ved køb af en brugt bil
(det betyder jo så en tur forbi testcentret )
Synsrapporten viser bare at politiet ikke henter pladerne de næste 2 år og at synsmanden på synstidspunket ikke fandt noget som gjorde at bilen ikke kunne synes
(det betyder bare ikke at der ikke er noget galt med bilen)
Men din ide lyder spændene willy men om det kan lade sig gøre ved jeg ikke
•
i am just asking for some ideas that can protect first time buyers and collectors from fakes or getting hit on the head when buying a watch.fdm is far from perfect,but they help a lot of people who know nothing about cars.watch collecting and buying as exploded around the world.i just think we could maybe work out a set of rules ,for buying a used watch. the ten commandments in watch buying maybe.we could have a list of dealers who can help-ex.willy
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Hvis man har et problem omkring en bil kan man kontakte fdm - har men et problem omkring et ur kan man kontakte dette forum. Det er åbent for alle og ikke reserveret.
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,350
Man skal være varsom - hvis man tilbyder en service/rådgivning og tager betaling for dette, idet man så også påtager sig et (evt. økonomisk) ansvar, hvis der sker fejl !!
Jeg synes, i lighed med en del af de andre i tråden, at den service der i forvejen, gratis og i rigt mål ydes til mindre kyndige/erfarne urkøbere, må være tilstrækkeligt.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Det er vel ikke et spørgsmål om enten eller men snarer både og. Der er givetvis brug for rådgivere især på de meget kostbare og sjældne ure. Jeg tror der er mange der lever af at finde de helt rigtige ure til rigmænd, samlere og investorer.
Hvis man forstår at bruge denne site rigtigt kan man komme meget langt med råd og vejledning herfra.
Mvh
Klaus
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
KlausM Skrev:Det er vel ikke et spørgsmål om enten eller men snarer både og. Der er givetvis brug for rådgivere især på de meget kostbare og sjældne ure. Jeg tror der er mange der lever af at finde de helt rigtige ure til rigmænd, samlere og investorer.
Hvis man forstår at bruge denne site rigtigt kan man komme meget langt med råd og vejledning herfra.
Mvh
Klaus
Helt enig - det er et både og. Jeg har lært meget herinde, og har set mange få al den hjælp de behøvede for det køb de stod overfor.
Er det derimod noget rigtigt specielt, så har man brug for ekstrahjælp den ene eller anden vej, og her har jeg da "misbrugt" visse her inde fra, hvis jeg har haft et spørgsmål til noget der var under deres speciale, og jeg ikke ville ha det ud i forummet - helt som jeg har haft en del der har skulle ha råd om en gammel kronograf - via p.b. eller på anden vis.
Noget sådan gives altid gratis, og uden garanti
vh
•