Svar: 2,149
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,662 i 1,101 svar
Givet Likes: 6,292
Brusen Skrev:Jeg synes deres NS serie er supefed. Jeg synes også at NS er federe end fx TOP GUN som IWC har nogle modeller i.
Nu hvor du spørger om alternativer i samme prisniveau, har du undersøgt hvor den ligger prismæssigt? Jeg har nemlig ikke den store idé om hvor NS serien ligger henne i priser.
René.
Lige omkring 70k, afhængig af remmen (4 varianter: Læder, gummi, titanium eller gummibelagt titanium)
•
Svar: 166
Tråde: 35
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
du kan nok sagtens regne med at det ikke er et ur der er ret mange som kommer til at gå rundt med de næste år, og det bliver sikkert også umuligt at finde på grey market. så hvis du er "forelsket" ville jeg investere hvis jeg var dig.
til 70k er der jo en del andre lækre ure, men det her er i hvert fald fedt.
René.
•
jacob jensen
Unregistered
Selve uret er FEDT (NS forbindelsen er jeg dog heller ikke vild med)
lænken/lynetten skal jeg se IRL de skuffede mig meget på 1000m GMTeren (det var den uden gummi)
for at vide om jeg syntes prisen står mål med kvaliteten.
Jeg elsker JLC men men stod der diver til 70k på indkøbssedlen

ja så blev det ikke hos JLC jeg købte ind,jeg ville nok gå en tur hos Rolex,BP,GH eller AP(ikke diver)
og kigge mig godt omkring,for der er til de knaster rigtig meget lækkert at vælge i mellem
•
med 70k på lommen ville jeg nok ikke gå efter Rolex, det ville bestemt være et step down i forhold til JLC, Blancpain, AP og Glashutte.
Et BP fifty fathoms er også et fedt ur.
René.
•
jacob jensen
Unregistered
Helt enig Rolex er et skridt ned her
men jeg har et svagt punkt for deres DSer
BP ff er et rigtig FEDT ur nok min vinder hvis alle pengene skulle fyres af
•
virkelig lækkert med dets 120 timers gangreserve.
savl......den gangreserve gør det mere lækkert for mig end AP RO automatic.
René.
•
Svar: 2,149
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,662 i 1,101 svar
Givet Likes: 6,292
Det er da rigtigt. Blancpain FF er godt nok lækkert. Var ikke opmærksom på de 120 timers gangreserve.
Har I en idé om prisniveauet på FF?
Rolex bliver det aldrig til i denne samling. De er diskvalificeret på forhånd.
AP har jeg det også svært med....superlækre ure, fantastisk kvalitet og god historie, men der mangler lige det sidste i mine (subjektive) øjne....og alle varianterne af ROO har givet mig kvalme.
Glashütte Original er jeg også ret lun på. Jeg vil dog hellere vælge andre steder i deres samling end lige præcis diver. F.eks. deres senator-model med kalenderuge...det er guf. Det er så også en helt anden type ur....og så er der lige udfordringen med at få mulighed for at prøve dem. Der er vist ingen dansk forhandler?
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
cfnissen Skrev:Overvejer at købe den nye Master Compressor Diving Alarm Navy Seals.
Er ikke helt vild med Navy Seals-koblingen, men den ses kun på bagsiden af uret. Claus
Jeg kunne ikke drømme om at købe et ur i den prisklasse, hvor historie eller kobling ikke er lige i øjet. Der må findes alternativer.
Og så undrer jeg mig over debatten - et step op - eller et step ned - fra det ene mærke til det andet.
Her ville jeg mene man skal tale om modeller - ikke om mærker! Ikke alt hvad et mærke laver er nødvendigvis "finere" end alt hvad et andet mærke laver.
Visse mærker har bredde mens andre er mere snævre. Relevant må det være at sammenligne ure i samme prisklasse og så pege på fordele og ulemper!
Går man udelukkende efter den prestige der er forbundet med et bestemt mærke - så find et PP i den billige ende! Det er smæk for skillingen hvis det udelukkende handler om prestige!
vh Baun
•