14-07-2009, 08:55 PM
Jeg sad lige og kiggede på nogle gamle billeder fra urtræffet hos Claus for nøjagtigt et år siden. Jeg må indrømme at mine holdninger og ønsker omkring ure har ændret sig meget på bare et år.
Jeg kan konstatere at jeg ikke har et eneste ur tilbage fra min samling, for bare et år siden, som for et år siden så således ud:
Seiko Orange Monster
Fortis GMT
Omega Seamaster Chrono
Rolex LV
Certina Chrono
Georg Jensen Chrono
Mauric Lacroix Chrono med årskalender.
Zenith El-primero Chrono
Fortis Flieger Chrono.
I dag indeholder min samling følgende ure:
JLC MC Geo
JLC MC Chrono VR
IWC Flieger Doppelchrono 3713
Fortis B42 m/alarm
Rolex 1680 Red
Rolex 1675 GMT
Rolex 5513 Maxidial
Jeg har i mellemtiden haft følgende ure som også er væk igen:
Omega Speedmaster
GO Sport Evo Panodate
Panerai Submersible 1000 M
JLC MH
Jeg synes det er sjovt at se tilbage på de holdninger og ideer der styrede min samlerlyst for bare et år siden, for så i dag at se hvor meget det egentligt talt har ændret sig. Jeg nok er blevet en del klogere på hvilke ure jeg godt kan lide og hvilke ure som også er fornuftige investeringer. Herudover har min viden om den finere horologi også rykket lidt på holdningen til hvilke ure, jeg idag synes er sjove.
Den vigtigste erkendelse jeg er kommet med hensyn til min ursamling er: "Hellere lidt men godt". (selvfølgelig i forhold til min økonomiske formåen). For det ville jo blive lidt kedeligt hvis "godt" f.eks. kun var ure med "grande complications", da bare et af disse er langt udover hvad jeg har råd til.
Det var så lidt om hvad jeg har foretaget mig det sidste år.
Jeg synes det kunne være sjovt, at høre jeres historie gennem det sidste år.
Hvad er der sket med jeres ursamling det sidste år? og hvorfor har i skiftet ud som i har?
Hilsen
Danny
Jeg kan konstatere at jeg ikke har et eneste ur tilbage fra min samling, for bare et år siden, som for et år siden så således ud:
Seiko Orange Monster
Fortis GMT
Omega Seamaster Chrono
Rolex LV
Certina Chrono
Georg Jensen Chrono
Mauric Lacroix Chrono med årskalender.
Zenith El-primero Chrono
Fortis Flieger Chrono.
I dag indeholder min samling følgende ure:
JLC MC Geo
JLC MC Chrono VR
IWC Flieger Doppelchrono 3713
Fortis B42 m/alarm
Rolex 1680 Red
Rolex 1675 GMT
Rolex 5513 Maxidial
Jeg har i mellemtiden haft følgende ure som også er væk igen:
Omega Speedmaster
GO Sport Evo Panodate
Panerai Submersible 1000 M
JLC MH
Jeg synes det er sjovt at se tilbage på de holdninger og ideer der styrede min samlerlyst for bare et år siden, for så i dag at se hvor meget det egentligt talt har ændret sig. Jeg nok er blevet en del klogere på hvilke ure jeg godt kan lide og hvilke ure som også er fornuftige investeringer. Herudover har min viden om den finere horologi også rykket lidt på holdningen til hvilke ure, jeg idag synes er sjove.
Den vigtigste erkendelse jeg er kommet med hensyn til min ursamling er: "Hellere lidt men godt". (selvfølgelig i forhold til min økonomiske formåen). For det ville jo blive lidt kedeligt hvis "godt" f.eks. kun var ure med "grande complications", da bare et af disse er langt udover hvad jeg har råd til.
Det var så lidt om hvad jeg har foretaget mig det sidste år.
Jeg synes det kunne være sjovt, at høre jeres historie gennem det sidste år.
Hvad er der sket med jeres ursamling det sidste år? og hvorfor har i skiftet ud som i har?
Hilsen
Danny

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)