Lommeur der er over 100 år gammelt - herlig maskine altså
Jeg falder af og til for herlige maskiner i lommeure. Denne her fik jeg knageme for 300 kr på bugten - billederne var helt i skoven, men jeg synes jeg så noget og chancede, og blev lykkelig
Uret er Waltham - i rent sølv - tungt som bare pokker, fra lige omkring 1899-1901
İmage
fint med sølvmærker
İmage
İmage
Maskinen der trækker er en Waltham 1893 model - 83/820 - som hos dens tids amerikanere rigt dekoreret og her med flot finregulering, mange skruede chatoner og mean time screws - fuld platin (en stor samlet bro eller hvordan man skal betegne det Icon_e_smile )
İmage
Bemærk de to små skruer lige lidt "nordvest" for balancen - det er Mean-time Screws, til yderligere finjustering, som fandtes på en del af den tids chronometer værk typer
İmage
En smuk tyksak
İmage
og de elsker at gravere og lave ting pænt
İmage
Undskyld de for mange billeder.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Fantastisk, se DET er et fund der vil noget.

Flot med stempler og det fine arbejde på værkpladen!
Svar
Det er sgu da helt suspekt....

At man kan slippe afsted med sådan et køb må da vise at folk er på sommerferie eller sådan noget. Efterspørgslen efter lomme ure er ikke hvad den har været, men alligevel!

Har du sølvkæde og vest med lommer?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det er sgu da helt suspekt....

At man kan slippe afsted med sådan et køb må da vise at folk er på sommerferie eller sådan noget. Efterspørgslen efter lomme ure er ikke hvad den har været, men alligevel!

Har du sølvkæde og vest med lommer?

vh Baun
Sølvkæde ja - vest med lommer nej Icon_e_smile - men det er rigtigt nok, ville være fint
Vist har prisen med sommer at gøre, men sælgers billeder var miniaturer og uskarpe. På selve Ebay var de 2 x 2 cm store, og ingen forstørrelses klik. Jeg måtte gemme dem, og behandle dem for at få dem op i størrelse, og der kunne jeg ane de mange skruede chatoner og finreguleringen som sagde at maskinen var fin nok. I princippet kunne skiven ha været fuld af hårliner og cracks, men ikke én fejl har den Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Super godt fund ! Til lykke med det, John. Nu har du det væsentligste - uret - for at kunne finde en undskyldning til en fest, hvor du kan bære det Icon_cool

Hvor er det sjovt at se sådan et ur - SÅ meget anderledes end dagens armbåndsure, men i bund og grund med samme funktion for ejermanden Icon_e_smile Der er slet ikke tale om for mange billeder - med de smukke dekorationer finder man jo hele tiden nyt man må fotografere Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
tillykke Hannover
det var billigt - kan du sige diameteren på uret ?
hvad mon såddan et ur har kostet fra nyt

hilsen/ Ib
Svar
ib1340 Skrev:tillykke Hannover
det var billigt - kan du sige diameteren på uret ?
hvad mon såddan et ur har kostet fra nyt

hilsen/ Ib
55 mm (uden krone Icon_e_biggrin ) og 20 mm tykt - vægt, statelige 115 gram

Tja ja, hvis nogen ved hvad sådanne rimeligt high grade ure kosterde i 1883-1900 så er jeg gerne med på en lytter, men ingen tvivl om at dette er et som trods alt hørte til det "bedre stillede klientel" Icon_e_smile En total gennemsnitsløn alle katagorier USA 1900 var 438 $ om året - så et meget forsigtigt gæt - ½-1 månedsløn eller 15-36 $ for uret den gang - men rent skud

(sikke en lejlighed til lige at smide et par billeder mere)
İmage
der er mange døre man kan glemme at lukke på sådan et ur
İmage
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
det er der stil over Icon_e_smile
syntes bare ikke man ser meget til lommeure herinde
er det ikke in med den slags ure ?
jeg syntes det er synd at de ikke får mere opmærksomhed

hvad mener i ??

hilsen/ Ib
Svar
ib1340 Skrev:det er der stil over Icon_e_smile
syntes bare ikke man ser meget til lommeure herinde
er det ikke in med den slags ure ?
jeg syntes det er synd at de ikke får mere opmærksomhed

hvad mener i ??

hilsen/ Ib

Jeg har en bekendt der har over 1000 lommeure, men han kommer bare ikke på vintageure.

-Der er en urverden udenfor Icon_exclaim
Svar
Speedy Skrev:-Der er en urverden udenfor Icon_exclaim

Det er der helt bestemt - der er mange flere urtosser udenfor Vintageure end på - især når det handler om Vintageure Icon_e_wink

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)