Ferieklar
Der er stadig god tid til jeg skal på ferie, men visse ting er det jo en fornøjelse at være i god tid med.

Fremfinding og udvælgelse af hvilke ure der skal med er en sand fornøjelse...

Og resten skal jo pakkes i passende poser så de kan komme i bankens box, som ikke er ret stor. Bestikposer eller lignende er super ril dette.

Men pakningen af ure til ferien. Ja - hvor går turen hen - og hvad skal der ske?

Jeg tager familien med til Sverige til en lejet hytte som ligger på en grund direkte ned til en sø.

Så overskrifterne er fiskeri, bådture, snorkling, gril, læse og dase. En tur til byen og lidt lokal mad bliver det nok også til.

Her er det forløbige udvalg af ure til turen:
İmage
İmage
İmage

6 ure må kunne gøre det - hvad tager du med på turen?
vh baun
Svar
Jeg klarer den lidt nemmere, Baun.
14060 as allways Icon_e_wink
Resten i bankboks, as allways Icon_e_wink
Go´ ferie - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Du burde jo nok lade alt du har i suverän komme med over og føle moderlandet Per - men jeg har nok 3 ure med - Zenith ElPrimero Rainbow, IWC 3536 og en guld Eterna + badeurene - 3 stk ligger i skuffen altid lige til at hoppe i vandet med bare - resten blir i boxen - og ja - i bestikposer hvor de fylder utroligt lidt - Rema havde dem igen i sidste ure - sorte fine sager 4 stk for 30 kr - lige nok til 40 ure Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tio Malo Skrev:Jeg klarer den lidt nemmere, Baun.
Go´ ferie - John

Er det nu ikke lidt kedeligt Icon_rolleyes

Jeg kender godt det behagelige i blot at nuppe et all round ur til en kort ferie. Det er nemt og man har ingen spekulationer om opbevaring mv.

Men det er nu herligt at kunne skifte til et guldur når man skal ud og spise pænt - eller en smuk Two Tone Seamaster på en regnvejrdsdag i kortspillehjørnet - det gør dagen lidt bedre - at man lige kan nuppe et andet ur end den Seamaster 120 der var med ude og fiske i morges.

vh baun
Svar
hannover_dk Skrev:Du burde jo nok lade alt du har i suverän komme med over og føle moderlandet Per - men jeg har nok 3 ure med - Zenith ElPrimero Rainbow, IWC 3536 og en guld Eterna + badeurene - 3 stk ligger i skuffen altid lige til at hoppe i vandet med bare - resten blir i boxen - og ja - i bestikposer hvor de fylder utroligt lidt - Rema havde dem igen i sidste ure - sorte fine sager 4 stk for 30 kr - lige nok til 40 ure Icon_e_smile
vh

Jo det er selvfølgelig rigtig nok at jeg kunne gøre SUVERÆN'erne en tjeneste ved at bære dem i Sverige.

De er jo alle købt deroppe og har jo så kun være i DK en kort tid, så mon ikke de klarer det?

En enkelt svensker blev det dog til, hvis nu jeg skal være samme med patrioner og nationalister. Så ser det jo godt ud at man kan matche!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:
Tio Malo Skrev:Jeg klarer den lidt nemmere, Baun.
Go´ ferie - John

Er det nu ikke lidt kedeligt Icon_rolleyes
vh baun
Jo - enig. Jeg har meget sjældent samme ur på mere end én uge ad gangen, og i ferien er det skønt at ha en flot vintage sag på hvis man går ned gennem byen og kigger butikker eller spiser is, på med badeuret og hop i vandet - tørre, og så ElPrimero på ved grillen - bare som eksempel, så jeg har det som dig Baun.
I ferien kan det ofte blive til flere skift per dag - om ikke andet, så fordi jeg er i vandet mindst 2 gange per dag - NÆSTEN uanset vejret, og på den måde skal badeuret jo på, og så kan man ligeså godt bruge lejligheden til også at bytte det almindelige "dag-ur"
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
I min ferie står den på badeland, strandture og leg med ungerne, så jeg skal have et ur med, som er "klar". Udvælgelsen foregår helt praktisk: Det senest producerede/tryktestede ur medbringes. Denne gang blev det Seiko Sumo, som er produceret i marts 2009 Icon_e_wink

Jeg nyder at genopdage et enkelt ur i en hel uge Icon_e_smile

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Baun Skrev:Der er stadig god tid til jeg skal på ferie, men visse ting er det jo en fornøjelse at være i god tid med.

Fremfinding og udvælgelse af hvilke ure der skal med er en sand fornøjelse...

Og resten skal jo pakkes i passende poser så de kan komme i bankens box, som ikke er ret stor. Bestikposer eller lignende er super ril dette.

Men pakningen af ure til ferien. Ja - hvor går turen hen - og hvad skal der ske?

Jeg tager familien med til Sverige til en lejet hytte som ligger på en grund direkte ned til en sø.

Så overskrifterne er fiskeri, bådture, snorkling, gril, læse og dase. En tur til byen og lidt lokal mad bliver det nok også til.

Her er det forløbige udvalg af ure til turen:
İmage
İmage
İmage

6 ure må kunne gøre det - hvad tager du med på turen?
vh baun
willy quote.i knew you were a fisherman,just like me.i am going to holland on a canel boat.sail a bit,fish a bit,drink a bit ,sail a bit,etc.etc.i only ever take two watches on holiday.one to wear,and one to sell or exchange.lots of watches in holland.do you really take that many with you?have a nice holiday.
Svar
Ja jeg har altid lidt ure med når jeg rejser eller er på ferie.

Sidste år var vi en Uge i Stockholm - der havde jeg 8 ure med - og senere en uges camping ferie - der havde jeg vist kun 3 ure med.

Når jeg tager i sommerhuset herhjemme på fyn har jeg ofte 14 ure med - og også somme tider nogle, som er til salg, for man ved jo aldrig hvornår der kommer en mand forbi, der skal have sig et ur - og så ville det jo være ærgelig ikke at kunne vise et vist udvalg!

Men på ferie har jeg nu ikke ure med for at sælge dem.... ikke at jeg ikke ville hvis nogen vil købe, men det er vist ikke skedt endnu!

vh Baun
Svar
Jeg plejer at begrænse mig til 3 ure, da det ellers fylder voldsomt i håndbagagen. I år bliver det nok følgende:

- Audemars Piguet RO Chrono RG til "udeaktiviteterne" som restaurant besøg (Mugaritz og El Celler de Can Roca Icon_cool Desværre ingen Il Bulli i denne omgang Icon_e_sad )
- AP ROO Navy m. gummirem til poolen og nattelivet
- Rolex SD ref. 1665 fordi jeg ikke kan tage på ferie uden et vintage Rolex Icon_e_wink

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)