Inputs søges
Tak for tilbuddet, Baun - meget pænt af dig Icon_e_wink

Jeg har lidt betænkeligheder mht Speedy. Prøvede jo en Mark II for noget tid siden, og det klikkede bare ikke helt ... hvorfor skulle det så gøre det denne gang ... ? Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Tak for tilbuddet, Baun - meget pænt af dig Icon_e_wink

Jeg har lidt betænkeligheder mht Speedy. Prøvede jo en Mark II for noget tid siden, og det klikkede bare ikke helt ... hvorfor skulle det så gøre det denne gang ... ? Icon_redface

De 2 ure har kun skiven til delvis fælles rent udseende mæssigt. Men det er vel bare sådan at man ikke kan teoretisere sig frem til hvilket ur man falder for. Det skal prøves på, og gerne over en længere periode som Baun slriver. Måske du kunne låne hans Speedy også, så har du mulighed for at teste dem begge. Og der er jo en grund til at urene flyver rundt mellem folk, de bliver købt, prøvet og det der ikke holder ryger videre!
Svar
Min tålmodighed er opbrugt Icon_e_wink
.......... havde forudset, at denne ville blive foreslået; men nu må jeg jo selv gøre det Icon_e_smile

İmage

Hvorfor?
.... fordi:
# det er et enkelt og klædeligt "no nonsense" ur
# det er et ur, der opsummerer Speedmasterens historie og udvikling i eet
# det har den første Speedmasters stål lynette og broad arrow visere; MEN:
# det er 100 m vandtæt, har safirglas i den oprindelige hvælvede facon, og
# det har den gedigne automatic kaliber 3303 ombord
# dat kan også nydes(?) på kroko rem
İmage

Fordi det efter knap 2 års brug viser samme imponerende resultater på vibrografen:
İmage

Det svinger sine 28800 BPH overordentligt kraftfuldt, og tegner en linie så stiv som et brædt.
Det går særdeles præcist, og er på en winder aldeles lige så uproblematisk som et kvarts ur.
Vælg det, tag det på - det går og det passer.

Det kan vælges på grund af en række fornuftsargumenter, f.eks. at prisen ikke har ændret sig de sidste 2 år.
Men det kan også vælges ene og alene på grund af, at det er smukt.

- At det ikke har samme "buldrende" appeal, som Seamasteren er iøjnefaldende; men kunne også være en tilføjelse til samlingen.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Omega BA auto og Speedmaster manuel er oplagte gode bud i denne tråd. Det er måske klart at jeg synes kronograferne slår SM modellerne uden krono.

Lige som indspark. Til 20 k kan man på Ebay.de få et El primero fuldblodsværk in-house i flot kasse, som ex Rainbox (den helt sorte) eller DeLuca med de hvide subdials - gad vide hvor mange der giver så meget "smæk" for pengene

İmage
İmage
İmage
İmage

Heuer Bundeswehr fås til klart mindre, og har størrelse som du synes om
İmage

Nå det var så bare lidt fra de lidt ældre kronografer, hvor jeg synes Zenith virker helt up to date stadigt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kim T Skrev:
Kim T Skrev:Eneste minus er, at når jeg står foran kassen og skulle vælge ur blev det bare sjældent det.

Jeg citerer lige mig selv Icon_e_biggrin
Det er egentlig ikke nogen særlig god bemærkning når jeg nu har uret til salg Icon_mrgreen Icon_rolleyes Icon_mrgreen

Men det er jo ikke sikkert at andre vil have det på samme måde som mig Icon_e_wink

Jeg havde det på samme måde, men stadig et fedt ur..... Solgte det kun fordi jeg købte en Submariner....
Svar
Jeg vil gerne sige tak for alle de gode inputs. I løbet af denne week-end skulle jeg gerne have en form for afgørelse Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)