Inputs søges
Hvilket ur skal jeg købe ?

Jeg har SP penge på vej, og et ur at bytte med, så mit budget ligger på omkring 20 K. - uden det dog er et krav, at hele budgettet skal bruges Icon_e_wink Mine egne overvejelser er gået i retning af Omega 2254, PO og Speedy, men Panerai urene "rører" mig også på en eller anden måde ... Kom gerne med "spredte" ur-forslag - meget gerne begrundede. På forhånd tak for bidrag !

Jeg er super glad for mit MM300, da det - som jeg ser det - opsummerer Seikos diver tradition på en super flot måde i denne model. Uret har en rigtig god finish og kvalitet til prisen - og det værdsætter jeg meget.

Til pænere brug har jeg en King Seiko - som lige skal istandsættes - fra mit fødeår og -måned.
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg tror du skal overveje hvad det er du vil have - som dine Seikør ikke giver dig!

Et mere prestige fyldt navn?
Et kendt Swiss made mærke?
Noget der signalerer luksus?
eller....

Det er nemt at sige Seamaster eller PO, men på en eller anden måde kunne jeg måske forestille mig at de er for tæt på kvalitetsurene fra Seiko - i stil, kvalitet og image!

Måske mærker som IWC eller GP ville tilføre noget lidt mere "ur som kendere kender" til håndleddet og samlingen - også Zenith er en mulighed.

Seiko, Rolex og Omega - dem kender alle jo!

Men ingen tvivl - jeg ville selvfølgelig gå efter en Omega selv! Og her ville en HV stå højt på listen, hvis det skulle være nyere og en Speedmaster hvis Vintage!

vh Baun
Svar
Hvorvidt jeg har et udækket "behov", er jeg i sagens natur ikke klar over - før jeg får "aha-oplevelsen". Bestemt en relevant overvejelse, Baun. Tak for dén vinkel Icon_e_wink

Jeg forstår godt hvad du mener, idet jeg fik denne "aha-oplevelse" da jeg langt om længe fik landet MM300.

Måske kunne en nyanskaffelse ses som et supplement ... ?

Umiddelbart, så ligger mit budget vel for lavt, ifht "ur som kendere kender" ... ?

Baun, en Omega HV ... ?
Svar
Hvis man tager udgangspunkt i din glæde for divere generalt og at du vil have noget i samme
stil/smag.

Så ville jeg foreslå at du kigger hos Omega kigger på Seamaster og POerne og ikke køber
noget før du også har tjekket Rolex sub og IWC AT ud også.

Seamasterne og POerne ligger lige for syntes jeg du får meget ur for pengene pakket ind
i et klassisk design (de passer til dine SEIKOer syntes jeg)

Et Rolex sub gør det samme som Omegaerne og var jeg i dine sko var det det jeg købte
det er dykker design i dets reneste/smukkeste form.

IWCeren kan give din samling et godt twist syntes jeg super kvalitet for pengene er det også
designet skiller sig lidt ud med de mere stramme linier,og helt klart mit valg nummer 2 (den er meget tæt på Rolexet Icon_cool )
Svar
Sinn U1

Panerai PAM24

Rolex Submariner 14060M

Nå det var jo mine ure jeg listede.... Sorry... Icon_redface

Men vi har jo luftet lidt hvad det kunne være... Seiko MM600 Spring Drive, Omega Speedmaster 3570..... Du burde nok se om du ikke har mulighed for at deltage i et UrTræf af en slags. Man ser mange ure som man ikke ser til dagligt.......

Som jeg har skrevet til dig før, er du altid velkommen her.....
Svar
Jacob, tak for inputs. Du er inde omkring nogle af de modeller, som jeg selv har overvejet. Dog har du Rolex og IWC med. Dem må jeg hellere kigge lidt nærmere på.

Claus, du har ikke PO med - hvordan kan det være ?
Svar
Joepete Skrev:Baun, en Omega HV ... ?

Jeg tror, at Baun mener en Omega Hour Vision !?

Fås med lys og mørk skive og med og uden dato - her et eksempel (et smukt ur i mine øjne)
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:
Joepete Skrev:Baun, en Omega HV ... ?
Jeg tror, at Baun mener en Omega Hour Vision !?
Fås med lys og mørk skive og med og uden dato - her et eksempel (et smukt ur i mine øjne)
.... Var lige en tur omkring Omega Link Centralen, da jeg havde en erindring om et forum medlems review: HV review på Vintageure.dk

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Joepete Skrev:Jacob, tak for inputs. Du er inde omkring nogle af de modeller, som jeg selv har overvejet. Dog har du Rolex og IWC med. Dem må jeg hellere kigge lidt nærmere på.

Claus, du har ikke PO med - hvordan kan det være ?

Engang mente jeg at Planet Ocean ville være perfekt til dig, men det tror jeg egentligt ikke at den er. Du vil hurtigt mene at den er lidt kedelig.....
Svar
Hej John

Du skal da blive i "din Seiko verden", har du set en stor samling på T.....G...... Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)