Det ultimative hverdagsur ?
Jeg må have prøvet en 16600 samt sub og se om noget af det passer Icon_e_biggrin
Svar
pbr Skrev:Guys guys.................... do NOT feed the troll !!

It is obvious that he is just trying to provoke somebody into an argument !

None of his posts as yet have contained any facts - he is just flinging provokative opinions in every direction in a pathetic and not very subtle attempt to raise a fight.

Ignore him !

(this will undoubtedly cause a harsh attack by him on me in hope of an argument - like I said..............pathetic !)
i am not in anyway trying to provoke you or any one else.my posts do contain facts.read kronos blog-tapestry of time-fratellowatches-james dowling etc.etc.maybe you do not like what i say?fine everyone has a right to a meaning.i have not used words like pathetic or ignore.we can still be friends even if we disagree.willy the angry
Svar
willy Skrev:i am not in anyway trying to provoke you or any one else............

Well, in spite of this claim you certainly managed to do so ........................ but lets move on from here Icon_arrow
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hejsan noble urbrødre; hvad er problemet helt præcist med den her Willy-person ?
Det har ikke lykkedes for mig at finde noget ubehageligt og grovt, kun det excentriske i mandens indlæg... Har jeg overset noget ?
Jo, hr. Sloths spøgelse svæver over vandene, men bortset fra det... ?
Oplys mig, I vidende !
Nyd det varme vejr, tag bærbar med til græsplanen Icon_e_wink
Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Hejsan noble urbrødre; hvad er problemet helt præcist med den her Willy-person ?
Det har ikke lykkedes for mig at finde noget ubehageligt og grovt, kun det excentriske i mandens indlæg... Har jeg overset noget ?
Jo, hr. Sloths spøgelse svæver over vandene, men bortset fra det... ?
Oplys mig, I vidende !
Nyd det varme vejr, tag bærbar med til græsplanen Icon_e_wink
Cheerio - John
thank you sir maybe i am excentrik.i know i am mad.about watches
Svar
Hvis jeg får landet et nyt toolur kan jeg allerede sige nu at det er det køb jeg har
tænkt mest over Icon_e_biggrin

Uret skal helst være i stål min. ca 40mm stort gerne med dato og i klasissk design samt swiss made(helst inhouse) uret skal også være et som man ikke er bange for at bruge og rimeligt at servicerer.

Mads nævner Sub 5513 (det rigtige bond ur)
jeg har altid mest været til SDerne som jo er deres mest prof. dykkerur så en sub
har jeg fra starten ikke kigget så meget på (men helt ude af mine tanker er den ikke )

Sd 16600 var fra starten den jeg var mest efter klasissk diver med dato og rimelig at få
fat på og serviceret.

16660 kunne også være en mulighed hvad er forskellen på de 2 Icon_question årgang og stifthuller Icon_question

alle tre fra Rolex ville passe fint med mit memovox noget som jeg vægter højt.

Dark horsen lige nu for mig er IWC AT den kan fås med udvendig krans = klasissk design og
med indvendig krans som mit JLC så de ville begge også passe fint ind

Helt nemt er valget ikke høre gerne input samt hvis nogle kunne noget om priserne på
urene (er selv lidt blank på Rolexerne) Icon_e_biggrin
Svar
jacob jensen Skrev:Mads nævner Sub 5513 (det rigtige bond ur)
jeg har altid mest været til SDerne som jo er deres mest prof. dykkerur så en sub
har jeg fra starten ikke kigget så meget på (men helt ude af mine tanker er den ikke )

Dark horsen lige nu for mig er IWC AT den kan fås med udvendig krans = klasissk design og
med indvendig krans som mit JLC så de ville begge også passe fint ind

Helt nemt er valget ikke høre gerne input samt hvis nogle kunne noget om priserne på
urene (er selv lidt blank på Rolexerne) Icon_e_biggrin
IWC - så siger jeg 3536 - det er en fantastisk flot klassiker, langt flottere end de nye (men det er jo ren smagsdommeri) - den har også en størrelse som lever op til, specielt dine tidligere, krav om over 40 mm - den har flot finish og lækker lækker lænke

I rolex er jeg novice, men personligt igen: - SD er lidt klodset på armen, lidt for høj, og ser lidt mindre ud i diameter end subben, så med tanke på (og viden om at mange elsker SD) ville jeg for dig med lidt paranoia for små ure, tro subben var løsningen i Rolex (udeladt den for klodsede DS), og da du ikke vil have 40 ure, så ville jeg gå efter noget lidt specielt som din eneste Rolex - og lytte meget til Mads og nappe en 5513 f.eks.

Hvad Rolex angår, så ville jeg ved vintage køb mangle en vintage "grey market" gut, en som ville lægge 7% ? oveni prisen men ville turde komme med klare forslag til "den der 5513" er løsningen på din søgning - den er ægte, du skal skifte ?? og den fixer jeg for dig for xx kr"
Det ved jeg godt livet er for kort til for eksperterne, og skal man leve af ure, så duer 5 eller 10% ikke, men det var en sjov tanke hvis en turde (og så er jeg slet ikke gået ind på problemer hvis eksperten tog fejl, eller køberen var besværlig, hvilket nok er hoved årsag til ingen gider)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
For mig er det rigtige Bond-ur dog SUB 6538 big crown, som Sean Connery bærer. Han er jo også den rigtige JAMES BOND Icon_e_wink
Svar
Hvad er det der gør sub 5513 speciel og kan det tåle man virkelig bruger det Icon_question
Svar
Hej Jacob Jensen

Rolex 5513 er ikke mere robust end de andre sportsmodeller med plexiglas, men lidt mere populær, du kan købe en GMT master 1675 med plexiglas for 24500 kroner, det bliver svært at finde en 5513 til de samme penge, den 1675 jeg taler om er den som Mads har tilsalg her på siden.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)