Brugtpriser på ure
Hej i tillæg til mit tidligere indlæg om brugtpriser på Patek Philippe og Rolex, vil jeg høre om der er nogen, der kender et site el. lignende, hvor man kan få en ide om brugtpriserne på de nævnte mærker?
Jeg savner et sted man kan gå ind at se et typisk brugtpris niveau for de forskellige mærker - findes et sådan site ? Icon_e_biggrin

Mvh

Christian
Svar
Det forudsætter jo at du kan læse lidt om bag linierne og se stand og ev udskiftede dele men ellers

http://www.chrono24.com/

http://www.ebay.de/

og så bruge deres søge funktioner efter de ure du vil se priser på

Du ved vel også at vintageure.dk i hovedsiden har salgssider som naturligvis også kan vise ting

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mange tak for dine links - især chrono24.com virker godt Icon_e_biggrin
Brugtpriserne på især Patek Philippe Aquanaut 2008 ref. 5167-1A, som jeg er på udkig efter virker dog ret høje - meget lig nyprisen.
Er det noget du har lagt mærke til ved siden - at priserne er lidt høje, eller er det bare fordi ovennævnte ur fortsat er eftertragtet og svært at skaffe?
Mads Gjødesen har nemlig tidligere nævnt et prisniveau i størrelsesordenen 75000-85000 kr for et brugt ur af ovennævnte ref.

Mvh
Christian
Svar
Kære Chrismads.
Jeg prøvede lige en søgning:
http://www.chrono24.com/en/search/index....ART+SEARCH

Den gav 9 ure, hvoraf de 5 holder sig under de 85.000 kr. Et par af de andre er helt nye.

På chrono24 er der mange forhandlerannoncer, derfor kan prisniveauet nok være lidt højt i forhold til privathandel.

Prøv et give et realistisk tilbud. Selv forhandlere af attraktive ure skal have omsætning Icon_smil

Jens-Kristian
Svar
Ja, jeg kan se at jeg var lidt hurtig i mit indlæg.
Tak for din hjælp Jens Kristian Icon_e_biggrin
Når du skriver at man skal give et realistisk bud - hvor vil du gætte på det er? hvor meget er fast listepris for et ur, og hvad er ca. omsætning - således at man ved hvor meget man kan forhandle Icon_e_wink

Mvh
Christian
Svar
Som Jens-Kristian skriver er det fortrinsvis forhandlere på chrono24 og derfor lidt højere priser end ved privathandler. Omvendt har du så også en højere sikkerhed på at du faktisk modtager varen. Hvad et realistisk bud er kommer an på model og prisniveau. Et 5167´er er nok ikke en model de brænder inde med, så her ville jeg nok byde 10-12 % under prisen som en start. Taler vi mere eksotiske guld modeller fra halv ukendte fabrikater er vi betydelig højere oppe. Jeg har den seneste måned været på jagt efter et AP ROO Safari, som ligger i samme prisklasse som Aquanauten. Der er max. 5 % hentet på udbudsprisen og er prisen sat lav er der ikke mere end forsendelsen at hente Icon_e_confused Så blot fordi uret er dyrt betyder det ikke at rabatten er tilsvarende høj Icon_e_sad

/Mads
Svar
Tak for dit input Mads,
nå men det lyder da til at man kan få rimeligt med rabat trods alt.
Er det også din oplevelse at man kan byde 10-12% under prisen på de omtalte modeller hos danske forhandlere, eller er det lige optimistisk nok? Icon_e_smile

Jeg håber da at du får fat i det ur du er på jagt efter Icon_e_wink

Mvh

Christian
Svar
Der laves kun ganske få ref. 5167 årligt og jeg ved der er rift om stålmodellerne fra forhandlernes side. Så jeg tror ikke du kan få leveret et 5167 fra nyt fra en DK forhandler overhovedet og rabat er der intet af. Umiddelbart vil jeg gætte på venteliste og at man skal være en "god kunde" (læs købt en del før) inden man kommer i betragtning. Sådan har det været med Nautilus stål modellerne, så mon ikke også det er gældende for Aquanaut modellerne i jumbo størrelse (5167+5165).

Men prøv evt at forhør dig selv hos Hvelplund/Mathiesen. Forholdene kan have ændret sig de sidste par år så mit svar er kun gætværk.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)