Bedste sted at købe Patek Philippe Aquanaut
Hej allesammen,
Jeg er ny herinde, men har længe haft interesse for ure Icon_e_smile
Jeg har for nyligt købt et Rolex sea-dweller deep sea hos
Klarlund- super god og venlig behandling. Jeg har dog efterfølgende set et Patek Philippe Aquanaut ref. 5167-1A med stål-lænke - super lækkert ur Icon_e_biggrin
Mit spørgsmål går på, om der er nogen der kan anbefale mig det bedste/billigste sted at købe det? Jeg har selv set det hos urvaerket.dk til ca 89000, men jeg er meget i tvivl....
Er der nogle der fortsat forhandler det fra nyt - Hvelplund måske?
Tror I at dette ur vil have en fremtid blandt samlere, jeg kender ikke så meget til Patek Philippe endnu Icon_e_biggrin

Jeg håber at nogle kan vejlede mig lidt
Mvh Christian
Svar
Du kan forhøre dig hos Klarlund om levering og pris. Kender ikke til efterspørgslen pt. men alle stålmodeller fra PP er ret efterspurgte. Ref. 5167 er den mest efterspurgte Aquanaut pga størrelsen og de handles brugt for ca. 75-85 k. Så kan du få et nyt for 89 k er det en fin pris.

Set med samlerøjne ville jeg nok gå efter Nautilus´en. De fleste PP samlere anser Aquanauten som familiens sorte får og ikke et rigtigt PP. Men værket fejler bestemt ikke noget og er det samme som i div. Calatrava´er og Nautilus´er. MEN jeg tror ikke det er et der stiger voldsomt de kommende år med mindre Aquanaut linjen udgår totalt som der flere gange er gået sladder om.

/Mads
Svar
Tak for dine gode svar Mads. Lige en ting mere, jeg er fortsat lidt
i tvivl om urvaerket.dk, også efter at læst de indlæg der har været om dem, især når vi taler ure i den prisklasse- tror du man kan føle sig sikker der?
Mvh Christian
Svar
Hvelplund forhandler PP. Jeg er også fan af 5167 men er nok mest til den med gummirem.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Ja egentlig synes jeg også at den med gummirem er fedest Klaus,
men jeg tror at jeg tænkte at stållænken holder bedst over tid Icon_e_biggrin
Mvh
Christian
Svar
Har ikke personlige erfaringer med urvaerket.dk men tjek evt. good/bad guys forummet.

Gummi eller lænke gør ikke den store forskel for mig. Lækkert ur uanset hvad. Det fedeste er at uret er så diskret og underspillet Icon_cool Umiddelbart kan man ikke se det er et ur i den klasse det er. Kan du komme afsted med det ville jeg gå efter et nyt 2009 som bærer PP seal Icon_cool

/Mads
Svar
Ja det er utrolig diskret Icon_e_smile
Ja det lyder faktisk som en god idé Mads mht
et ur med PP seal. Vil du anbefale et bestemt i samme prisklasse?

Mvh
Christian
Svar
Det er kun de nyeste fra 2009 der har PP seal, så skal det være et sådan skal uret jo være fra 2009. Jeg ved dog ikke om PP seal er trådt i kraft på alle modeller og om de modeller der leveres nu er med PP seal. Men det var da planen at de alle skal have det.

Anyway er forskellen jo begrænset og ikke noget du vil kunne se/mærke forskel på. Så falder du over et flot 5167 fra før 09 ville jeg bare hugge til Icon_e_wink

Personligt ville jeg nu nok smide de ekstra skejser og få et Nautilus 5711. Rent samlermæssigt har det langt større potentialle og desuden er modellens historie langt bedre og respekteret end Aquanaut´en. Men uanset hvad du vælger får du et lækkert ur Icon_cool

/Mads
Svar
hi,i owned the pp.aquanaut.make sure the steel strap fits you before you buy.mads is right to advise you that aquanaut is not the best investment you can make.try blowers england good price pound is low.i would buy ap.oak.steel early model.then trade it later for nautilus when you have loads of money.willy the angry
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)