INGERSOLL
Hej alle!

Kunne godt tænke mig, at høre hvad jeres mening om Ingersoll urene er? Og om nogle af jer har et eller har haft et?

Har selv læst mig til, at der blev fundet et Ingersoll ombord på Titanic, og dem som laver værket til Ingersoll laver også til andre store ur-mærker.
Kan godt lide det med man kan kigge ned i værket fra urskiven af. Og så er det jo et automatik ur til få penge.

Kunne et Ingersoll være et udemærket hverdags ur? Jeg mangler nemlig et nyt til hverdag.
Svar
Uden at vide det med sikkerhed, er Ingersoll langt fra det urmærke idag, som det var oprindeligt.
...jeg mener at det idag er hvad man kan betragte som "billige kinavarer".

Men igen - de koster jo heller ikke alverden. Personligt ville jeg dog bruge pengene på noget Certina, Tissot, mv.
Svar
Ikke at være løgn, Ingersoll lavede indmædden til Mickey Mouse ure fra 50´ene og 60´ene (de originale) - har lige købt et istandsat fra eBay til junior.
Udover det, det eneste jeg ved er at urværkene ligner noget fra et lille vækkerur (= temmeligt usofistikeret og uden finish) og at der findes spandevis af dem i US.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Ingersoll var med til at starte masseproduktionen af ure i USA. De var nogle af første som kom frem med dollar uret.

Jeg har skrevet teknologi hsitorie projekt om masseproduceringen af ure, i USA og Schweiz og hvordan storbritannien mistede sin status fordi de ikke kunne omsætte sig fra de gamle urmageres skikke... Spændende historie, som jeg kan anbefale at undersøge lidt!!

Jeg er ret sikker på at der sidder et kinesisk værk i, men jeg ved ikke hvor slemt det er, og hvor meget de har sparet på materialerne og den grundlæggende finish af værkdelene.

Som Claus siger kan man få noget Certina noget, men jeg synes på en måde Certina urene og de billige tissot'er er kedelige... Så på den måde tiltrækker Ingersoll, men jeg kunne ikke drømme om at købe et nyt ur, i hvert fald her for tiden..... Måske skulle man finde et Ingersoll Dollar watch og se om man kunne få det igang igen. Icon_e_biggrin
Svar
Det er korrekt, at Ingersoll producerede det første Mickey Mouse ur. Det blev faktisk en guldgrube for fabrikken.

Her er lidt information om Mickey Mouse uret & Ingersoll:
Klik: Mickey mouse ur til PC
Klik: Mickey Mouse tidslinie
Klik: Ingersoll Mickey mouse ur på auktion: 6.160$
Klik: Det originale Mickey Mouse ur fra Ingersoll
Klik: Mickey Mouse urets historie
Klik: Mickey Mouse urets spæde start: Salg på de første 3 år: 2.500.000 stk.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Ingesoll lavede dollar ure = ure der kostede 1 dollar og som - selv om det er mere idag, "alle" kunne ha råd til.

De var, både som lommeure og som armbåndsure ofte helt usofistikerede ure - pin-lever, og man kan med en vis rette betegne det gamle Ingesoll som den tids Timex eller Swatch ure.

De var også tidligt med Mickey Mouse ure - måske først, det er jeg dog ikke helt sikker på.

Idag har fabrikken intet med det gamle at gøre og indeholder oftest Kinesiske Seagull maskiner - stadigt usofistikeret, men jo også billige, så man taber jo ikke så meget, hvis man kan lide udseendet, som vel kan være ret OK

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er lidt synd for de gamle hæderskronede amerikanske mærker som er solgt videre og blivet decideret billige (på den forkerte måde); Ingersoll, Elgin og der er mange mere...
John
Svar
Tio Malo Skrev:Det er lidt synd for de gamle hæderskronede amerikanske mærker som er solgt videre og blivet decideret billige (på den forkerte måde); Ingersoll, Elgin og der er mange mere...
John

Jeg ville synes det var forkert at sætte Ingersoll sammen med mærker som Elgin og Waltham... For jeg har set utroligt flotte elgin, waltham osv. men kun set billige, hovedsagligt pin lever, Ingersoll....
Svar
Jeg så, at nogle af Ingersoll-vækerne var med 35 jewels, det er vel udemærket? Et Rolex Submariner har 31 jewels, men jeg er ikke urmager, så er lidt på udebane der.
Svar
Citat:Jeg ville synes det var forkert at sætte Ingersoll sammen med mærker som Elgin og Waltham... For jeg har set utroligt flotte elgin, waltham osv. men kun set billige, hovedsagligt pin lever, Ingersoll....
Du har i den grad ret, Rune - hvad angår kvalitet. Jeg mente nu mere de respektive mærkers historie, Ingersoll var jo sin tids Timex og gjorde det muligt for hvermand at købe et ur. Hver af de nævnte mærke har eget historie, nogle teknisk gloriøst, nogle interessant i sociologisk konteks (= dollarur).
Cheers - John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)