Hvilket guld ur ville I vælge?
Først og fremmest mener jeg at et guldur ikke må være for eksponeret.

Bliver det for voldsomt eller for pyntet bryder jeg mig ikke om det og det signaleret blær.

Det skal selvfølgelih heller ikke være et tool ur i guld. Toolure er stål - ikke guld.

Skal der være niget extra bør det være en særlig fin skive eller en eller flere "dyre" komplilationer som diskret signalerer at værket også er i særklasse.

Personlig bruger jeg disse 2 guldure i de lyse timer og når brun rem passer:

İmage

Om aftenen og til middage hvor det er sorte sko og bælte Constellation eller De Ville... og ganske ofte med sort skive:

İmage
İmage

Ingen af disse ure er 39 mm - eller derover. De er mellem 34 og 37 mm, men som sagt - jeg mener at især når det er guld skal man være lidt varsom med at slæbe rundt på en stor klump - og i dette tilfælde har det intet med konfort at gøre men med stil. Hvem vil ligne en "pralrøv"?

vh Baun
Svar
Mange fine forslag Icon_cool John hvor finder du et hvidgulds Daytona til 50 k? Makita jeg er stor fan af AP men er lidt bange for at skulle investerer i en perpetual calendar som kan blive et kedeligt bekendskab mht. service Icon_e_sad Jeg må nok også diskvalificere div. dress ure da jeg ved de ikke vil blive brugt. Jeg syntes dog de er rigtig flotte.

De modeller jeg har kig på er:
AP RO Chrono
Panerai PAM197 og 277
JLC Master Compressor Memovox

Blancpain´en er også lækker men simpelthen for stort Icon_e_sad VC Overseas er også fed men må nok indrømme at AP RO´en er langt flottere i mine øjne. Jeg tror det ender med AP´en som Martin også foreslog. Det er super lækkert. specielt den nye model med sorte subdials Icon_cool

/Mads

İmage
Svar
Gå efter den Memovox det ville jeg Icon_e_wink
mangler du ikke også noget JLC Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har tidligere haft et stål Memovox og det var et fedt ur. Men skal jeg brænde 100-120 k af bliver det ikke JLC i denne omgang. Jeg er glad for mærket, men jeg syntes desværre de modeller jeg syntes om mht. størrelse, ofte har alt for rodet skiver. Valentino Rossi i guld er ganske lækker men titanium siderne tiltaler mig ikke.

Det klart fedeste JLC der længe er lavet er Polaris, men prisen er for høj. Er også vild med Duometre men også her er prisen voldsom Icon_e_sad Så lige foreløbig er der ikke udsigt til noget JLC i samlingen. Har fundet et AP RO Chrono Rose Gold med hvid skive som er på vej til DK i næste uge Icon_e_biggrin

/Mads
Svar
Citat:John hvor finder du et hvidgulds Daytona til 50 k?

Fra en DK netauktion nogle år siden og lidt under de 50K - lige efter at der havde været en stor hulabaloo om salg af fakes med China guldkasse og værk fra et gammelt Date / Datejust. Ingen turde byde højt op. Uret har - naturligtvis - ikke papirer.
Prisen er nu ikke uhørt, der blev solgt nogle fire - fem år siden ligeledes en WG Daytona (med remme) i hittegodsauktion. Den gik for 50K... Det sker, altså Icon_e_wink
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Kan kun være enig med dig i at stål Memovoxen er et fedt ur Mads
og Polarisen er det fedest ur de har lavet længe (mit personlige drømmeur Icon_cool ) men som du
ganske rigtig også er inde på noget dyrt (for dyrt til mig desværre Icon_e_sad )
Svar
Jeg kan kun anbefale Polaris - er super glad for mit!

PAM197: har det i SS og det er rigtig behageligt at have på + værket er meget præcist!

PAM277: også lækkert men måske lidt meget guld? Jeg er mere til den sorte i keramik (m. DLC værk) hvis det skal være, men det er jo en smagssag.
Svar
Peter V Skrev:Jeg kan kun anbefale Polaris - er super glad for mit!

PAM197: har det i SS og det er rigtig behageligt at have på + værket er meget præcist!

PAM277: også lækkert men måske lidt meget guld? Jeg er mere til den sorte i keramik (m. DLC værk) hvis det skal være, men det er jo en smagssag.

Jeg har endnu ikke haft Polaris´en imellem hænderne, men umiddelbart ser det lækkert ud. Dog temmelig peberet, men det er jo også en LE model så fair nok.

Enig i at Monopusher´en gør sig bedre i DLC udgaven og at Panerai guldmodellerne bliver for voldsomme i 1950/Luminor Marina kasserne. Men pam190/197 er nu ganske lækkert og en super allrounder Icon_cool Det må blive en anden gang...

/Mads
Svar
alternativt, og sikkert med et stort værditab fra nyt til brugt: Hublot Big Bang:

İmage

Fås vel til under 100k? NIb. og en del billigere brugt.

Mikael
Svar
Desværre kører Hublot med en Valjoux 7750 klon af et værk, som jeg rent horologisk betragter som uanstændigt i et ur til 100 k Icon_e_confused Funktionelt dog fino fino men værket skal også være blær i den prisklasse. For mig er AP RO bare 100 gange federe end Big Bang og selv om jeg ikke direkte kan kalde Hublot en AP RO wannabe ligger det bare for tæt på i design udtrykket Icon_e_sad

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)