Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Sociologen Skrev:Jeg har allerede en ”diver til det grove” – et modded Monster Så jeg vil gerne sætte de ca. 20K i ét ur til det 'pæne' 
Jeg tror du skal gøre dig klart om uret skal være stilrent, klassisk og enkelt af en dykker at være. Hvis det er tilfældet er Omega PO med sort krans absolut svær at komme udenom. Men - ja, det betyder jo samtidig at der ikke er så meget spræl i den.
Hvis der skal være mere spræl i det, så ville jeg helt sikkert gå efter en IWC. Stadig ren i design. Helt sig selv og med lidt mere tool over sig end Omega PO.
Personligt finder jeg både en ganske almindelig Seamaster Prof. 300 samt en Rolex sub. smukkere end begge ovennævnte, men dem mener du jo er for små (hvad jeg har svært ved at se og forstå, men alligevel kan akceptere), så de er jo dømt ude.
Jeg husker iøvrigt stadig Claus T. oplevelse af den første Rolex Sub. - For lille, for let, for spinkel, ikke ur nok..... senest hører jeg Claus sige: man må jo ikke forveksle tyngde, størelse og vægt med kvalitet!
vh Baun
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
En mulighed er også et PAM 112...
Hans H
•
jacob jensen
Unregistered
IWC AT er helt sikkert et af de mest stilrene af de prof. divere på marked bla.
pga. af den indvendige dykkerkrans,mit Memovox har samme system og det er altså en
lækker detalje.
Et rigtig godt mix af råt tool og stilrent design som gør at den klart vil kunne bruges til
pænt tøj/brug
Personlig mener jeg mærket også sætter Pam divere af på flere fronter
kender du ikke uret/mærket skylder du dig selv at tjekke op på det inden du køber
det er altså lækkerier
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Baun Skrev:Jeg tror du skal gøre dig klart om uret skal være stilrent, klassisk og enkelt af en dykker at være. Hvis det er tilfældet er Omega PO med sort krans absolut svær at komme udenom. Men - ja, det betyder jo samtidig at der ikke er så meget spræl i den.
[...]
Jeg husker iøvrigt stadig Claus T. oplevelse af den første Rolex Sub. - For lille, for let, for spinkel, ikke ur nok..... senest hører jeg Claus sige: man må jo ikke forveksle tyngde, størelse og vægt med kvalitet!
vh Baun
Jeg må nok erkende, at jeg pt. ikke er til ure med for meget ’spræl i’ (af samme årsag har jeg helt fraskrevet PO med orange lynette). Men det kommer måske engang…
Jeg er på ingen måde af den opfattelse, af Rolex Sub er af lav kvalitet. Faktisk tværtimod, hvilket er årsagen til, at jeg kraftigt overvejede at købe 14060M… Dvs. indtil jeg prøvede den på armen...
Len Skrev:En mulighed er også et PAM 112...
Hans H
Et rigtigt godt bud  Hvad er prisniveauet for dette ur? (Jeg formoder, at vi taler brugt, når vi skal holde os på ca. 20K?)
Jeg har også kigget lidt på PAM24, PAM104 og PAM0005, da disse skulle være forholdsvist ’billige’, men jeg kan ikke lige gennemskue forskellen på disse… Erfaringer fra Panerai-kyndige er meget velkomne
•
Sociologen Skrev:Baun Skrev:Jeg tror du skal gøre dig klart om uret skal være stilrent, klassisk og enkelt af en dykker at være. Hvis det er tilfældet er Omega PO med sort krans absolut svær at komme udenom. Men - ja, det betyder jo samtidig at der ikke er så meget spræl i den.
[...]
vh Baun
Jeg må nok erkende, at jeg pt. ikke er til ure med for meget ’spræl i’ (af samme årsag har jeg helt fraskrevet PO med orange lynette). Men det kommer måske engang…
Jeg er på ingen måde af den opfattelse, af Rolex Sub er af lav kvalitet. Faktisk tværtimod, hvilket er årsagen til, at jeg kraftigt overvejede at købe 14060M… Dvs. indtil jeg prøvede den på armen... 
Len Skrev:En mulighed er også et PAM 112...
Hans H
Et rigtigt godt bud Hvad er prisniveauet for dette ur? (Jeg formoder, at vi taler brugt, når vi skal holde os på ca. 20K?)
Jeg har også kigget lidt på PAM24, PAM104 og PAM0005, da disse skulle være forholdsvist ’billige’, men jeg kan ikke lige gennemskue forskellen på disse… Erfaringer fra Panerai-kyndige er meget velkomne 
Du finder ikke PAM24 til under 20k.....
•
Svar: 93
Tråde: 25
ClausT Skrev:Du finder ikke PAM24 til under 20k.....
.. men tæt på http://www.chrono24.com/en/search/index....results=16
•
Svar: 1,025
Tråde: 70
PAM 24 og 104 skal du nok smide lidt mere end 20K for at få fingerne i. Det kan måske findes under, men så er standen også derefter og sikkert uden papir osv.
104 er med automatik og dato
005 er er med manuel optræk
24 er automatik med dato - et helt andet ur end de to andre (visuelt).
Så hvis det skal være Panerai, så skal du først finde ud af om du vil have et med automatik, eller du mere er til manuel optræk (eller det er lige meget) - er der krav til dato?
Men du er jo meget til dykkerure, så det oplagte valg ville jo være 24éren
•
Svar: 1,025
Tråde: 70
DigitAl@n Skrev:ClausT Skrev:Du finder ikke PAM24 til under 20k.....
.. men tæt på http://www.chrono24.com/en/search/index....results=16
Ca. 21K med dagens kurs, det må jo også siges at være over 20K
Men mon ikke man kan finde den sidste tusse, hvis det er det ur man vil have
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Et nyt PAM 112 koster vist omkring de 27 K hos aut dealer, men jeg har da set flotte brugte til omkring de 20 K.
Det er med manuelt optræk.
Hans H
•
Len Skrev:Et nyt PAM 112 koster vist omkring de 27 K hos aut dealer, men jeg har da set flotte brugte til omkring de 20 K.
Det er med manuelt optræk.
Hans H
Hvis min begejstring for Panerai varer ved, vil ikke afvise at jeg køber en 112'er... Godt nok er jeg mest til automatik, men den er bare superflot.....
•
|