Service af high end i DK
Hej,

Ja det lyder ganske fornuftigt. 4.300 er en overkommelig pris. Jeg hælder mere og mere til den 15300:)
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
watchfreak2003 Skrev:Ja det lyder ganske fornuftigt. 4.300 er en overkommelig pris. Jeg hælder mere og mere til den 15300:)
Lænken er kort – alt for kort. Et eller to ekstra led kan ikke være helt ualmindeligt for dette ur.

Uret er tyndt – alt for tyndt efter min mening, og kan nemt komme til at se komisk ud på en voksen arm.

…… men et ekstremt lækkert ur – dét er det.

Lænken kan godt drille nogen mht. længden og nogen mener heller ikke spændet er udformet så heldigt. Mht. tykkelsen af uret syntes jeg nu det passer ganske fint i forhold til resten af uret. Mener det er 12-13 mm. Derimod er Jumbo ref. 15202 tyndt som bare pokker... Det er kun 8-9 mm. Begge tal er ud fra hukommelsen så de kan være forkerte. Google det selv...

/Mads
Svar
En af grundene til at jeg mener 15300 er ganske interessant (for mig) er, at det netop har en ganske harmonisk størrelse. Har jeg lyst til et ur der er tykkere tager jeg en af mine gamle Rolex 1680 med det høje plexi på, eller en Panerai Icon_e_biggrin
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Ja det stemmer godt nok at det er tyndere end jeg troede. Det er 9,4 mm. Syntes nu ikke umiddelbart det virker specielt tyndt på armen, men blot ganske harmonisk. Jumbo´en føles derimod tynd. Den gl. version uden glasbagkasse (ref. 5402) er faktisk også én mm tyndere end den seneste ref. 15202.

Sammenlignet med Panerai er alt vist tyndt Icon_e_wink

/Mads
Svar
watchfreak2003 Skrev:Audemars Piguet 15300 er blandt de lækreste & mest gennemførte stål sportsure der nogensinde har set dagens lys!

Ved ikke om du har prøvet uret, men vær opmærksom på følgende – specielt hvis du er udstyret med noget der bare ligner mandearme Icon_e_biggrin

Lænken er kort – alt for kort. Et eller to ekstra led kan ikke være helt ualmindeligt for dette ur.

Uret er tyndt – alt for tyndt efter min mening, og kan nemt komme til at se komisk ud på en voksen arm.

…… men et ekstremt lækkert ur – dét er det.
Jeg høre så til dem med ekstremt tynde arme - jeg har pillet tre led af Icon_e_confused

(til sammenligning bruger jeg 11 led på en Rolex-lænke)

Dog har jeg på diverse sites læst mig til, at nogen (nok ikke os med tynde arme) har svært ved at få låsen til at sidde ordentligt grundet "måge-formen".

Men jeg er enig i, at det er et lækkert ur. I og med at uret åbenbart er designet til os med tynde arme, gør det ikke noget at det ikke har tundåsestørrelse. Uret virker stort, de 39 mm til trods, da diagonalen er ca. 46 mm.

Jeg har vist henvist til det før: http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.ph...ilit=15300

# GT

P.S. Køb det nu for f..... - du har kigget på det i årevis Icon_e_wink
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:
Magnum Skrev:Det lyder som en meget fair pris.

De servicerer altså også ure som er købt andre steder end hos dem?
Det skulle undrer mig (ligesom det gør dig), hvis de servicerer ure, der IKKE er købt hos dem, indenfor garantiperioden... Der er jeg ret sikker på, at det ryger til Schweiz. Men kommer man med en 15300, der har nogle år på bagen og "bare skal serviceres" eller en ældre 212x, så tror jeg de gør (for her kan de tage betaling for det).

Jeg spurgte desværre blot om prisen på service af AP og ikke om evt. garantireparationer af ure indkøbt andre steder end Klarlund. Jeg overvejede endda slet ikke at spørge i det hele taget, da det jeg fik det indtryk, at det var børnebørn og bedsteforældrene der var sendt i butikken i det gode lørdagsvejr. Svaret var også noget tøvende, men prisen blev fundet frem i en mappe. Desuden var butikken godt besøgt af en hel del asiater der virkede ret begejstrede. Ingen af delene højnede min lyst til at diskutere service eller se nærmere på AP den lørdag.

Er godt nok også blevet tændt på et AP15300, men ville helst vippe mit GMTIIc ud af vagten først Icon_e_smile
When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
Svar
Tempsto Skrev:Er godt nok også blevet tændt på et AP15300, men ville helst vippe mit GMTIIc ud af vagten først Icon_e_smile

Hehe, jeg har det på samme måde. Jeg skal af med noget af det jeg har i forvejen, men det er ikke ligetil for tiden.. Kunne selvfølgelig også bare købe den 15300, skal jo nok få solgt noget af det andet med tiden...
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Så sidder jeg med mit nye AP15300 på armen. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Det blev til den med blå skive.

Og til info så har jeg vist samme størrelse arme som GTwatch. Bruger 11 led på Rolex og der skulle 3 af mit AP.

Jeg må sige at det er en meget lækker kvalitet der er på dette ur.

/Tempsto
When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
Svar
Tillykke med uret det er helt sikkert et lækkert mærke Icon_cool
Svar
Lækkert! Det bliver forhåbentlig også min tur til at eje dette lækre ur inden alt for længe, dog med hvid skive! Købte du fra Holland? Icon_e_wink
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)