Ur til Max. 80 - 100.000 kr.
Jeg fandt ud af i samarbejde med urmageren at mit håndled samt bygning, max. kan gå op til et ur i en størrelse på 46mm.
Svar
Stod valget for mig mellem et JLC og et Hublot var der ikke skyggen af tvivl
det blev klart et JLC,den model du kigger på er sindsyg lækker Icon_cool Icon_cool
Svar
Bertel Skrev:Hej igen. Jeg beklager min sene tilværelse her på forumet, nu da jeg selv har startet det op. Jeg har haft travlt og derfor ikke haft mulighed for at deltage i debatten.

Jeg har været et smut i København og fik prøvet flere ure, samt fik en rigtig god snak med urmageren over en middag.

Jeg fik prøvet lidt forskelligt: et Jager Lecoultre Master Compressor Extreme World Chronograph, hvilket jeg må erkende at være et fantastisk stykke værk. Dette værk er klart i toppen af min vudering af ur til mig.

Audemars Piguet Royal Oak Offshore - Passede ikke godt på mit håndled og efter min mening gik det for meget i et, med lænken. - Meget fint ur udover det.

Hublot Big Bang - Sad rigtig godt på mit håndled og gik også meget i min smag - især Red Gold modellen, som kom til sin fremtræden med dens farver.

Jeg fik desværre ikke prøvet et Zenith, men skal i næste uge igen til københavn, hvor jeg regner med at få mere tid til at kigge mig omkring.

Min konklusion er at Jaeger LeCoultre Master Compressor Geographic/ World Chronograph samt Hublot Big Bang var et hit. - Der findes umiddelbart mange ure som er smukke og flotte, så min søgen går lidt videre.

MVH

Bertel.

Hej Bertel

Du går da klar ikke helt galt i byen med et JLC Icon_e_wink

Har du overvejet JAEGER LECOULTRE MASTER COMPRESSOR EXTREME WORLD ALARM?
Har du gjort dig nogle tanker om et ur med mekanisk alarm???
Svar
JLC ROCKS Icon_cool

Når du er i den prisklasse er der virkelig mange lækre ure - men som du selv er inde på skal det også sidde godt.
Derfor udse dig lidt forskellige modeller og prøv dem, i stil med det du er i gang med Icon_cool

Evt. tag en tur syd for grænsen og se/prøv lidt flere modeller.

God jagt og lad os endelig høre hvad det ender med.

Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Hej Bertel

JLC er nævnt flere gange og kan kun anbefale brandet. Jeg har selv et JLC MASTER COMPRESSOR EXTREME WORLD ALARM 18 K rose gold Limitid Valentino Rossi. Det er sjældent jeg går med det, men når det er på er jeg ikke i tvivl om det. Super ur..... samme ur bliver også produceret i stål med krokorem og limited to Valentino Rossi. Denne udgave er til at få fat i hvis du skulle.
IWC Big Pilot med Inhouse værk og med dia. 46,2 og krokorem er også et godt valg. Jeg har været inde hvelpelund i dag og prøvet denne model. Kan anbefales - ved at der er flere lettere brugte til salg på flere danske sites i stål og 18k hvidguld fra ca. kr. 50.000 til 100.000..

Audemars Piguet Royal Oak Offshore Safari.. har du set denne model... et godt valg.... Jeg mener ikke at Hublot kan sammenlignes med mine forslag ganske som du selv nævner.

Rolex Daytona... hmm. har selv haft et... et godt og solidt ur, men syner ikke af meget på håndleddet. Men Rolex er Rolex og navnet forpligter.... super solide værker.

Held og lykke med valget

Hilsen John
Svar
Er Hublor Big Bang ETA 7750 værk eller in house?
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Så er jeg ikke den eneste JLC tilhænger der mener at Hublot slet ikke kan være med
i denne liga af ure som nævnes her.

Det er som nævnt rigtig lækkere ure du har kig på og der er mange mærker/modeller i dette lag,
mit eget JLC har også alarm(fed detalje i et mekanísk ur) det skal du prøve lyden er for lækker.

Nemlig HG JLC ROCKS

Husk endelig at vende tilbage med havd du bestemmer dig for at lande bertel
og HUSK nyd jagten det er en del af oplevelsen Icon_cool
Svar
Er jeg det eneste der vente lidt i spænding på hvad Bertel bestemmer sig for??? Icon_cool

Har du gjort dig flere overvejelser Bertel, og hvad tror du det bliver til?
Svar
hvad med Hublot Big Bang eller BB King (uden kronograf)...
Svar
m.dk Skrev:hvad med Hublot Big Bang eller BB King (uden kronograf)...
Aber doch, det er jo et urforum, så forslag om en Blues guitarist med sin elskede Lucille, og så uden kronograf - det var da lidt til en side
( Icon_redface undskyld)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)