Ur-feberen har ramt mig - Paul Picot
Jeg tror også mange "begyndere" forveksler "High-end ur" med "luksus ur".

Mads opdeler luksusurene i Low-, Medium- og High-end og Rasmus bruger måske blot betegnelsen high-end hvor han skulle have sagt luksusur. Jeg har ingen anelse om hvorvidt Paul Picot er i den ene eller anden gruppe under luksusure. men vi kan vel være enige om at det er et luksusur?

Det er dejligt at nogen vælger lidt "ualmindelige ure" og vi kan vel alle nyde de fantastisk flotte ure og billeder. Tak for dem.

vh Baun
Svar
baun Skrev:Jeg tror også mange "begyndere" forveksler "High-end ur" med "luksus ur".

Mads opdeler luksusurene i Low-, Medium- og High-end og Rasmus bruger måske blot betegnelsen high-end hvor han skulle have sagt luksusur. Jeg har ingen anelse om hvorvidt Paul Picot er i den ene eller anden gruppe under luksusure. men vi kan vel være enige om at det er et luksusur?

Det er dejligt at nogen vælger lidt "ualmindelige ure" og vi kan vel alle nyde de fantastisk flotte ure og billeder. Tak for dem.

vh Baun

Jeg er meget enig med dig Baun...det er et luksus ur, og om det er i den ene ende eller anden ende af skalaen, betyder mindre for mig.

Hvad der betyder noget for mig er til gengæld:

1. at eje et ur man ikke ser så tit i her i landet
2. at eje et ur man har fået ved en god handel
3. at eje et ur, som min søn synes er et fedt ur

og ikke som med mit Panerai, hvor han ikke værdsatte det og slet ikke kunne tænke sig det engang, så var det bedre det kom til Rasmus, der fandt sit drømmeur Icon_love

Jeg kan da lige hilse og sige....det har været en fed ur dag, med mit nye ur på håndledet og selvom det er stort, så giver titanium den lethed, der gør det til en god oplevelse.

Det vigtigeste er trods alt...at det handler om ure Icon_ok

En glad hilsen herfra
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Miwes Skrev:Kender nogen til hvordan man skifter rem på et ur med hvad der ser ud til stifter....er lidt usikker på hvordan man skifter til den ekstra rem der følger med.

Jeg skal jo nok finde ud af det, men hvis en af jer har erfaring med dette system, så venter jeg lige lidt med at prøve.
Det ligner at der sidder et "adapter" på remmen, som er monteret på uret, med alm. remstifter ?
Svar
KimT Skrev:
Miwes Skrev:Kender nogen til hvordan man skifter rem på et ur med hvad der ser ud til stifter....er lidt usikker på hvordan man skifter til den ekstra rem der følger med.

Jeg skal jo nok finde ud af det, men hvis en af jer har erfaring med dette system, så venter jeg lige lidt med at prøve.
Det ligner at der sidder et "adapter" på remmen, som er monteret på uret, med alm. remstifter ?

Det er sådan et adapter, men det sidder vel også bare med en stift, som man slår ud fra en af siderne ?

Vh. Michael

Svar
Har du prøvet at trykke på stiften for at se om den er fjederpåvirket?
Svar
KimT Skrev:Har du prøvet at trykke på stiften for at se om den er fjederpåvirket?

Jeg har ganske forsigtigt trykket og den giver blot et lille klik til henholdsvis den ene side og den anden side, men ikke noget der virker som om en fjeder.

Jeg vil nu heller ikke begynde at prøve noget, før jeg er helt sikker, men der skal nok være en som har skiftet noget lignende.

Vh. Michael

Svar
Jeg er sikker på at stiften blot skal slås ud...... Men jeg har ikke prøvet. Peter er på ferie, så vi kan desværre først spørge ham på mandag...
Svar
Claus Tukjær Skrev:Jeg er sikker på at stiften blot skal slås ud...... Men jeg har ikke prøvet. Peter er på ferie, så vi kan desværre først spørge ham på mandag...

Jeg venter lige på peter, for selvfølgelig ved han det Icon_e_wink

Vh. Michael

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)