Stil ?
KimT Skrev:At folk kan gå med de ure og det tøj de vil Icon_e_biggrin1

Sendt via Tapatalk

Hvis altså størrelsen på uret passer og uret ellers matcher tøjet Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
Jeg er komplett ligeglad med hvad andre har på, dog lægger jeg oftest mærke til det... Især hvilket ur de har på.
Så en pizzabager med et fake Hublot Big bang i zoologisk have igår... Ekstremt dårlig stil - overvejede at kommentere hans "flotte" fake... Men droppede det da jeg havde svært ved at gennemskue konsekvensen! Haha
Anyways, mit tøjvalg bestemmer ALTID hvilket ur jeg tager på (eller omvendt afhængig af hvad jeg skal og har lyst til!)

//Berg
Jeg har svært ved at afgøre, om et ur er fake. Nogle mennesker råder over flere kontante kontanter end andre!
Mit tøjvalg afgør ALDRIG mit urvalg. Har ALTID det samme tøj på. Spørg selv min datter!
Jeg kender mange som går med et "fake" ur, men det rager mig en s...

Har andet at gå op i. Min svigerfar går med det Rolex han for over 15 år siden købte i østen. Det tikker derudaf og kostede dengang 25 kr. Jeg ville ikke selv eje det, men for ham viser det hvad klokken er og han er total ligeglad med hvad der står på skiven........ er han glad så er jeg det også.

Men der kan jo laves en tråd der hedder: Her er der en med et fake ur.......... Startende med Pizzabageren fra ZOO KBH, så kan vi alle gå derind og kigge Icon_e_wink Icon_e_wink og måske bede om et wristshot Icon_party

Spøg til side, men der tales altid så meget om "fakes". Lad dem dog ligge og hvile i fred og lad os andre nyde vores "rigtige" ure!
Fake it! Undtagen ure!
Kan selvfølgelig ikke sige det med 100 % sikkerhed, men jeg er ikke i tvivl.
Kiggede man på manden, konen og børnene som helhed var det uden tvivl ikke en familie med overskud til at manden skulle have et ur til en kvart mio kr.

//Berg
Der er også forskel på et ur der kan erhverves til 50 K og 250 K....
Mr. Pizzas ur var uden tvivl fake, med mindre det var stjålet - end of story.
Men det er en diskussion vi slet slet ikke behøver at starte... Og som jeg skrev tidligere, jeg er ligeglad med hvilke ure folk går med og hvilket tøj de har på... Men jeg lægger mærke til det.

//Berg
Lad mig først lige tale om "en persons stil" som en eksteriør bedømmelse. Altså ikke personens opførsel eller evne til at håndtere en situation.

Hvad siger uret så. Ja det siger meget.... og for langt de fleste mænds vedkommende.... at det ikke er noget de går så meget op i. Uret er et ret almindeligt Seiko eller Citzen quartsur i en dress version uden særlige kendetegn. Det ligner et ur de fik af konen for 15 år siden og "det er det". En afslappet holdning til hvordan "man tager sig ud" - man ønsker vel bare at være almindelig pæn og stilen er behagelig at have på. Uret klarer alle opgaver - og det gør tøjet også langt henad vejen.

Møder man så en af de vel 10% af mændene som har ofret mere på et luksusur (i min verden over 3-4K) så er der mindst 2 muligheder.Eenten er manden intereseret i mekanik herunder ure og andre mande-dingenoter - knive, våben, motorer, skriveredskaber - eller han er intereseret i sin personlige stil altså hvordan han tager sig ud. Mange er selvfølgelig intereseret i begge dele.

Så det er det et lækkert ur siger om manden - og hans stil eller mangel på samme.

Det fortæller intet om hans kvalitet som person, hans menneskelige egenskaber eller om han har en god stil forstået på den måde at han har overskud til at være positiv, konstruktiv, hjælpsom og herlig at være sammen med.

Men der er ingen tvivl om at jo flere ure man har - jo bedre stil Icon_rolleyes

vh baun
Efter min mening skal man naturligvis bedømme personen efter udseende, inkl. valg af ur.
Men man skal være varsom med at lade sig begrænse af sine fordomme.
Jeg har da mødt spændende mennesker med kedelige ure. Mener jeg da at kunne huske....
Og det modsatte? Tja....
det er nemlig lige det springende punkt "at vi tjekker" og det er der jo ikke noget forkert i og selvfølgelig kan det give nogle både gode ur-snakke og også af og til nogle pinlige oplevelser.

Jeg havde engang en kollega der gik med et stort Rolex og længe bemærkede jeg uret. En dag spurgte jeg til prisen på uret og det havde han ikke givet meget for og jeg sagde.....nå det er et fake Rolex...nej, det mente han bestemt ikke, men efter lidt snak om de mest almindelige tegn på den ægte vare, så blev uret dømt ude og han gik ikke mere med det. Jeg tænkte på bagefter, om det havde været bedre at tie, men som ur-tosse kunne det nok ikke være anderledes.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)