Stil ?
Kalle Skrev:
berg Skrev:Mr. Pizzas ur var uden tvivl fake, med mindre det var stjålet - end of story.
Men det er en diskussion vi slet slet ikke behøver at starte...
Det var nu ikke mig som startede med at påstå at pizzabagerens ur er fake, og da slet ikke at det er stjålet!
Men vi lukker den bare her, for jeg fornemmer at vi ikke kommer videre. Jeg synes bare stadig man skal passe på med at dømme andre bare fordi de har et bestemt erhverv, har noget bestemt tøj på eller kører i et bestemt bilmærke Icon_e_wink
Det var dig der valgte at kommentere det...
Men kald det fordomme hvis du har lyst til det... så kalder jeg det bare det "det åbenlyse"! Icon_naugthy
Anyways, lad os lukke den her. Icon_drinks

//Berg
Selvfølgelig skal man ikke dømme folk ud fra hvad man ser de bære af den ene eller anden art,
tingene siger heller ikke noget om deres "værdi" som mennesker det tror jeg da vi alle er enige om.

Når det så er sagt så er jeg sikker på vi alle dømmer de mennesker vi møder på vores vej i livet
ud fra hvad vi ser og som berg ganske rigtig ser "den samlede pakke" Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Fake er dårlig stil, men ellers må folk selv styre hvad de går med i min verden. Dyre ure er ikke nødvendigvis lig god stil. Der skal mere til at redde en kikset garderobe end et lækkert ur Icon_rolleyes

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Selvfølgelig siger valg af påklædningsgenstande, herunder ur noget om et menneskes stil, sociale signaler og ønskede identitet.

Et urvalg sender sociale stil signaler - uanset om vi er bevidste herom eller ej.

Uret er et af mandens få smykkevalg og er ikke et neutralt valg. Derfor kan det godt været præget af ligegyldighed - men stil signalet er ikke neutralt.

Det er jo heller ikke nogen tilfældelighed at herremode magasiner som Euroman igen og igen har ure på stil-siderne.

At nogen så mener at mennesker kan vælge det de vil,er en helt anden diskussion om det frie valg - og har ikke meget med stil at gøre.
Medmindre man vil stå på mål for at alle påklædningsvalg, inklusiv ur-valg er god æstetisk smag.
berg Skrev:Kan selvfølgelig ikke sige det med 100 % sikkerhed, men jeg er ikke i tvivl.
Kiggede man på manden, konen og børnene som helhed var det uden tvivl ikke en familie med overskud til at manden skulle have et ur til en kvart mio kr.

Ja for du er jo manden som har styr på det hele........, det var jeg da ikke i tvivl om Icon_e_wink

berg Skrev:Der er også forskel på et ur der kan erhverves til 50 K og 250 K....
Mr. Pizzas ur var uden tvivl fake, med mindre det var stjålet - end of story.
Men det er en diskussion vi slet slet ikke behøver at starte... Og som jeg skrev tidligere, jeg er ligeglad med hvilke ure folk går med og hvilket tøj de har på... Men jeg lægger mærke til det.

Og ja så put ham og hans familie i endnu en bås hvor de hører hjemme...... Icon_flov Icon_flov Icon_flov

--------------------------------------------------------------------------

Slut herfra og undskyld det blev personligt. Er ude herfra.

Personlige kommentarer redigeret ud af moderator
Der er redigeret personlige kommentarer ud af et indlæg og en bruger har fået slettet sin profil efter eget ønske.
Tilbage til de gode og saglige indlæg, som denne interessante tråd også indeholder.
Nu ved jeg ikke hvad der er blevet taget ud af indlæggene,
men jeg er oprigtigt ked af at erfare at Torben har meldt sig ud herinde fra. Icon_e_sad

Jeg syntes det kunne være interessant at høre hvordan vi ser på folk vi møder
bla fordi vi modsat mange andre har et evt ur med i "bedømmelsen",derfor lavede jeg denne tråd er trist over at erfare at den gik i en uheldig retning.

Jeg indrømmer gerne at jeg selv tilegner mig nogle holdninger om de mennesker jeg møder ud fra hvad jeg ser(og den samlede pakke om man vil Icon_e_wink ),
det hænger bla sammen med at jeg generelt ikke lukke flere ind i mit inderste rum og er et ret privat menneske.
(det kommer måske bag på nogen af dem som har mødt mig)

Jeg har flere gange fået at vide at jeg er fordømmende og det passer nok i flere tilfælde
men jeg er åben på den måde at lære jeg folk bedre at kende så sætter jeg dem aldrig i bås,folk jeg møder tænker jeg noget om ud fra hvad jeg ser
og når jeg er gået forbi så er det ude af mit sind igen,fordi det ikke interesser mig det store hvilke type de er og hvad stil de køre.

Håber virkelig du får lyst til at vende tilbage på et tidspunkt Torben,
jeg er ihvertfald altid frisk på en Icon_drinks Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Seriøst, hvad sker der for børnehaven?

Nu har jeg ikke set, hvad der er blevet skrevet, men hvis Torben føler at jeg skal læse det, så skal han være velkommen til at sende det til mig som PB.

//Berg
Torben har valgt at stoppe herinde og vil derfor ikke svare dig via PB.

Jeg gentager mig selv, men kunne vi lade den ligge her og give tråden en chance for at komme tilbage på rette spor.
Ellers stopper den, hvilket er synd, da det faktisk kunne være en interessant tråd.
Fint med mig, jeg stiller mig blot ganske uforstående overfor det vredesudbrud der åbenbart er kommet fra Torbens side.
Men back om topic! :)

//Berg

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)