04-06-2008, 10:59 AM
Nopanic Skrev:Jag har altid brugt mine ure når jeg svømmer, og der har da aldrig taget skade af, jeg syntes tabellen er fin, men om det holder ved jeg ikk.Desværre blir det nok oftest din. Specielt hvis uret er over et år, hvor pakningen kan have skylden.
Men kommer der vand i er det jo spørgsmålet om hvem der har skylden.
Du skal lade være at svæmme med ure på 5 atm - men det er jo op til dig.
Tænk på at du starter med 1 atm allerede inden du går i vand. En atm trykker 1 kg per cm
I princip stiger det med 1 atm per 10 meter du går ned - så i 50 meter er trykket 6 atm - og så burde svømning ved overfladen da være OK?
MEN tænk så på når du svømmer, så trækker du armen gennem vandet, og ved brystsvømning eller let neddykning, så tilmed på en måde hvor vandet presses - af din fulde kraft - lige mod uret og kronepakningen.
Du kan let trække 5 kg i vandet, og så har du pludseligt overskredet dine 5 Atm - Du kan faktisk overskride dem flere gange, bare ved at svømme ved/i overfladet. Tænk på med hvilken kraft de kan trække din krop frem og hvor mange kilo moment det kræver.
At det ofte går godt er jo bare fordi de faktisk holder mere end de lover, men er man glad for sit ur, og er det 5 atm, så skal det absolut ikke med i vandet. (det kan derimod godt vaskes (forsigtigt) gerne med kronen holdt nedad)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)