10-05-2008, 06:53 PM
|
Billed konkurrence
|
|
11-05-2008, 11:21 AM
Det kommer jo så an på om man vil fange en dykker der også er urtosse - eller om man lige har været heldig, at få en supergod fangst - og i givet fald, bør man så aflevere det på hittegodskontoret? Man må vel formode at det har ligget mange år i havet eller?
![]() vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
11-05-2008, 02:23 PM
Baun, hvor er den lækker den Omega! Hvor kan man få sig sådan en og hvor meget skal man slippe?
Selvom man får flere og flere ure, får man ikke mere tid...
11-05-2008, 04:43 PM
Benjamin Lysgaard Skrev:Baun, hvor er den lækker den Omega! Hvor kan man få sig sådan en og hvor meget skal man slippe? De er egentlig ikke så svære at finde - med mindre man forlanger at standen skal være ret upoleret og original. Da vi var i Hamburg mener jeg de svingede i priser fra ca 5K op til 12K - Benny husker det måske mere præcist. Udfordringen ligger i at finde en der har original skive, krans, visere og ikke er poleret på de fremadrettede flader - og hvor skiven har passende eller meget lidt patina! Min er købt fra: [url]"http://www.timeman.net/">http://www.timeman.net/[/url] Den var ikke billig, men til gengæld var den også som lovet! vh Baun Se min samling og profil
11-05-2008, 05:26 PM
Det tror jeg skal være mit næste projekt. Har budget på 10.000 kr. Men hvis det skal være vintage vil jeg ikke give over 2000 kr.
Ved ikke rigtig hvorfor, men har lidt svært ved at betale over 2000 kr for en ting som er over 30 år gammel? Det er måske kun mig.. Selvom man får flere og flere ure, får man ikke mere tid...
11-05-2008, 05:57 PM
Baun Skrev:Den var ikke billig, men til gengæld var den også som lovet! Sandheden er jo også, når vi taler om sådan en Seamaster 120, eller gamle Speedmasters, Rolex sportsmodeller - eller kolonne kronografer osv., at for de fleste samlere er der tre ting som afgør det hele, standen, standen og standen, og man må regne med at skulle betale hvis de er i flot stand. Den sortskivede guld Constellation du viste i anden tråd, som jo også iflg. dig var ganske pebret, har du nok kunnet være lidt heldig med i prisen trods alt, da jeg da i alle fald ville ha troet en der virkeligt gik op i værdien ved salget ville have skiftet glasset og sådan nogle ting for at trække prisen det sidste stykke op (eller husker jeg billedet galt?) kvalitet koster desværre bare vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
11-05-2008, 06:07 PM
Benjamin Lysgaard Skrev:Det tror jeg skal være mit næste projekt. Har budget på 10.000 kr. Men hvis det skal være vintage vil jeg ikke give over 2000 kr. Som inkarneret antikvitetssamler - og samler af vintage ure - kan jeg ikke undgå at trække på smilebåndet over det princip Historie og (smuk) patina er, for mig, netop noget af det som gør ting interessante - og derved værd at betale mange penge for. Mvh. Jakob As time goes by...
11-05-2008, 07:05 PM
Baun Skrev:Benjamin Lysgaard Skrev:Baun, hvor er den lækker den Omega! Hvor kan man få sig sådan en og hvor meget skal man slippe? Har du flere links af samme slags?? Sorry for OT Tukjær
11-05-2008, 08:23 PM
hannover_dk Skrev:Den sortskivede guld Constellation du viste i anden tråd, som jo også iflg. dig var ganske pebret, har du nok kunnet være lidt heldig med i prisen trods alt, da jeg da i alle fald ville ha troet en der virkeligt gik op i værdien ved salget ville have skiftet glasset og sådan nogle ting for at trække prisen det sidste stykke op (eller husker jeg billedet galt?) Der kan være flere grunde til at glasset ikke bliver skiftet. Den mest risikable er at et ridset glas skal skjule en ringe skive. Derfor er det jo ofte et sats, når man køber et ret dyrt ur med ridser i glasset. Men det kan jo også bare være en sælger der har fundet fars gamle Omega i skuffen og sendt det på auktion uden videre tanke på hvad der kunne øge prisen. Jeg har selvfølgelig ikke givet en pris som hvis uret var i flot stand hos en urmager - og jeg ved faktisk ikke hvad det ville koste fx. hos Mølbak eller Krognos - for ingen af dem har haft et tilsvarende ur til salg (mig bekendt) indenfor de sidste 2 år! Så man må selv finde ud af hvad man mener man vil give. Der har været en tilsvarende hos Uhrmageriet (perfekt original skive) - men guld på stål - til 12 K - og der har også været en Pie Pan med lys skive i 18 K guld til 18 K. Så¨en 18 K guld med en original skive i flot stand ville jeg godt betale for, men selvfølgelig så jeg stadig synes prisen er god. Når den har været forbi Peter og er fixet lidt regner jeg med at have den til under 15 K - og det mener jeg er ok! Hvis skiven ikke er original kan jeg formentlig stadig sælge den og holde pengene hjemme. Jeg har nu poleret glasset - for at se skiven ... og jeg tror stadig på den! ![]() ![]() vh Baun Se min samling og profil
11-05-2008, 09:52 PM
Jeg tror også på den og vil kalde den et fund til under 15K efter Peter har haft den tilmed
Jeg vil mene de er så sjældne at de i guld nemt kunne koste absolut+15 inden en service - men i alle fald - helt skønt ur. Du poster når Peter formentlig har givet OK også - han checker jo bagsiden med vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)