Hjælp til ur
Hey alle kloge hoveder....

Jeg har lige lidt burg for hjælp IGEN IGEN IGEN...

Nogle der ved hvilke ur det her er.

İmage

İmage

Uret har været min morfars far, og har ligget i en skuffe i en 20-25 år uden at kunne gå, men så fik jeg fingerne i det og så, vupti så gik det..hehe

Det er et manuelt swiss made 18K guld ur, hvis det kan hjælpe noget.
Har søgt på nette, men syntes ikk jeg kan finde noget om uret.
Min morfar påstår det skulle være tæt på de 70 år, men ved ikk om historien taler sandt.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
FLOT DRESS UR knagme. Lad det absolut få en service og olie

Den er nok lidt fra de 60 år - men ikke langt - mit gæt - hvis den er 34 mm bred uden krone - er 1948-1958. Hvis den er mindre, man den være ældre

Nydeligt bevaret skive og 18K. Mærket er sikkert et af de masser af mærker der var i Schweiz - kælder eller garage fabrikker mange af dem, med få ansatte. Værkerne købtes som færdige ebauche - jeg kender det i alle fald ikke

Når det får service kan ex Krognos eller Mølbak i KBH eller Halse i Horsens - for bare at nævne et par muligheder, sige hvad det er for et værk og måske komme tættere på tiden
Du kan også bede dem give det en let polering - så bliver det fint blankt
Det er absolut et flot dress-ur og du har noget at gå med som ikke alle lige har på armen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hva tror du man kan få for sådan en sag...

Det kan kun gå når det ligger ned, tror det trænger til at bliver renset...
İmage
Svar
Nopanic Skrev:hva tror du man kan få for sådan en sag...

Det kan kun gå når det ligger ned, tror det trænger til at bliver renset...
For lidt tror jeg. Man risikerer let kun at få et par tusinde - eller måske mindre hvis det skal gå stærkt, hvilket ville være uretfærdigt. Afhænger også noget af størrelsen, er det 33 mm eller mindre, så er der ikke stor interesse - men et par tusind det bør du absolut kunne få hvis det er 34 mm - måske lidt mere - men det skal man ikke sælge det for synes jeg. Tror du slet ikke du vil gå med det til lidt mere "højtidelig brug?

Prisen er jo kun rent gæt ud fra lidt erfaring. En rensning vil koste dig noget med 800 kroner og så en ny rem - og så er du igang med et dress ur
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg tror det er 33 mm, lidt svært at måle jo... Icon_e_smile

Ja men jeg kommer bare aldrig til at gå med sådan et ur...
Lidt surt-..
İmage
Svar
Nopanic Skrev:Jeg tror det er 33 mm, lidt svært at måle jo... Icon_e_smile

Ja men jeg kommer bare aldrig til at gå med sådan et ur...
Lidt surt-..
Og din pige - kone -kæreste heller ikke. Det kan få en fenimin rem i ex hvid eller
Nå du må jo se om du kan sælge, ev herinde, det er et pænt ur

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
ja, det er jo en svær beslutning, men jeg går lige i tænkeboks Icon_e_wink

Men tak for svarene.
İmage
Svar
Flot klassisk ur med affektionsværdi. Jeg er enig med John - behold det!

Og så er dette urnørderi-tamtam et område, hvor man aldrig skal sige aldrig. Hvis du sælger uret, vil det ærge dig om nogle år. Dels fordi det har historie, dels fordi det er 18kt, dels fordi, dels fordi.

Giv det et service og brug det, når du har smoking på.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hmm i har sq nok ret, det ville sikkert stå sig godt til en smoking, så en resning bliver det nok til.

Tak for rådene rødder.
İmage
Svar
Nopanic Skrev:Hmm i har sq nok ret, det ville sikkert stå sig godt til en smoking, så en resning bliver det nok til.

Tak for rådene rødder.
Thats the spirit - der kommer helt som GT er inde paa - en dag du bliver rigtigt glad for det - det er i meget fin stand

Kors hvor frqnske tqstqturer er ,ere end ,eget zqnskelige qt skrive p^¨ hvis ,qn ikke flytter fingere p^¨ Frqnsk
Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)