Seiko værket.
Hey allesammen, go´påske.

Jeg går og tænker på at invistere i et seiko Bullhead, så jeg kiggede lidt rundt på diverse sider med vintage ure.
Så kom det til mig, der er jo så mange fede seiko modeller, specialt af ældre årgang, hvorfor så ikk begynede at købe lidt ind af de fede gamle modeller Icon_e_biggrin

Men her kommer så spørgsmålet, hvordan er værket i de gamle svende?
Er det noget der er vær at bruge penge på, selv om det ikk kun er værket med designet jeg går efter.

P.S hvis nogle af jer ligger inde med et Seiko bullhead af go stand som i vil sælge, så i mege velkommen til at skrive i denne tråd eller PB mig.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Hej!
Værker i mekaniske Seiko ure er meget pålidelige og uden den store finnisage. Det gælder dog ikke deres top-line Grand Seiko (både vintage og nye) og vintage King Seiko. Jeg har et King Seiko til salg med et meget fint værk:

[url]"http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200209834039&ssPageName=ADME:L:LCA:DE:1123">http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... CA:DE:1123[/url]

Hilsen Jan
Svar
Dejlige værker!! Uden den alt for store finish, men massere af funktionalitet... Som så meget andet Seiko, så er det arbejdsheste, som er svære at slå ud!

Her er at par pics, fra www, med en Seiko cal. 6138....
De skøre Seiko folk har fået banket et cykelhjul af en balance ind i dem!!! Icon_e_surprised
İmage

Her er uret, med rotoren afmonteret, men stadig i kasse:
İmage

Her er alle delene så lagt ud(læg igen mærke til det store balancehjul):
İmage

Ved godt billederne ikke er fra en bullhead, men værket er også brugt i bullheads, sammen med den nære slægtning Cal. 6139
Svar
Okay, det lyder som om værkerne er OK, så jev vil surfe lidt rundet efter nogle lækre eksemplare...

Camaro

Med hensyn til det ur du vil sælge, så må jeg takke nej tak, for jeg er mere efter nogle specialle ure, altså med et lidt mere anderledes/unikt udsegende.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)