ACCUTRON Igen ;)
Nogle der har forstand på Accutron ure.
Det jo snart ingen hemmelighed at jeg er blevet lidt varm på et Accutron vx-200.

Efter lidt surfen rundt fandt jeg ud af at der bliver lavet 2 modeller af det dive watch jeg ku tanke mig.

Der er kun 3 forskelle på de 2.

Prisforeskel på ca 200 kr.

Det billigster fåes men sort skive og krends, men det dyere kun fåes med sort skive og rød/sort krends.

Værket, på den billigeste hedder der 28B80 og på det dyre hedder det 28B83.

Men hva dælen er forskellen på de to værker. ud fra det der bliver skrevet om urene kan jeg ikk regne det ud.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Lang om længe fik jeg taget mig sammen til at få uploaded min egen accutron astronaut (den findes skam også uden den tekst på som original - bekræftet via flere Bulova kilder)
Lige som din med det flotte dag/nat beezel Benny. Utroligt præcise ure - og lidt sjovt med den summende stemmegaffel (hummingbird) og mixen af batteri/stemmegaffel og ellers helt mekanisk værk.
Benny har helt ret i at det tabte til Speedmasteren som det officielle måneur, men Bulova accutron var med på mange missioner, og sad i mange af de instrumenter de brugte på div stationer og og teksiske indretninger på månen - ligesom Scott Carpenter ud over at have sin Speedy på, også havde et accutron på armen på sine missioner (iflg. flere net sider)
Bagsiden har natruligvis batteridækslet samt den helt specielle "krone" til at indstille uret med - når man vipper den lille stålbøjle op - så stopper sekundviseren (hack) - på de af kalibrene som har hack - man indstiller, og når man lukker bøjlen igen går det - og holder sig i mit fald inden for 4 sek om ugen
İmageİmage

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
He he spændende info hannover_dk....
Men ved du noget om forskellen på de to værker, det var jo lidt det posten gik på Icon_e_wink
İmage
Svar
Nej UNDSKYLD jeg smed jo mit billede i den forkerte Accutron tråd i skyndingen, Jeg ville ha haft det i den hvor Benny (Speed) viste sit astronaut

Jeg kender ikke noget til de nye accutron, det er jo et underligt navn at bibeholde når de ikke er elektroniske men Bulova om det. Hvis du linker til dem kan jeg da sikkert sige forskellen, de er jo normalt i dag mekaniske med ETA i sig. Hvis det er ETA og det tror jeg, så kan jeg ikke afkode Bulovas betegnelse 28B80 og 28B83. Havde det været 2890 og 2893 altså 9 som tredie tal, så havde det været at den første er en almindelig automatik med dato den anden har 24 timers gmt visning ekstra -
Jeg kan som sagt ikke uden billede af maskinen sige mere - du må søge som en gal i google - Jeg er 99% sikker på at ETA 2824-2 er indblandet - og for min skyld kunne det være den samme i begge ure, jeg ser ikke noget forfra som angiver forskel

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
okay finde lige to link så....

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/NEW-BULOVA-ACCUTRON-SWISS-VX-200-AUTO-DIVERS-200M-28B83_W0QQitemZ330220069162QQihZ014QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.co.uk/NEW-BULOVA-ACCUTR ... dZViewItem[/url]

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/BULOVA-Accutron-VX-200-AUTOMATIC-25J-Watch-28B80-1395_W0QQitemZ140215098249QQihZ004QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.co.uk/BULOVA-Accutron-V ... dZViewItem[/url]
İmage
Svar
Så vidt jeg kan se gennem ruden i bagglasset er begge med ETA 2824-2 og prisen er iflg dig 200 kr i diff- så det er næppe værket der gør det
Solidt standard værk med masser af gode timer i sig så ren smagssag
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hmmm okay tak for hjælpen.. må se om jeg kan finde en anden grudn til at den lille pris forskel...
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)