Auktion
Så er der igen auktion på Antiquorum den 15/3-08
Det bliver spændende at følge priserne denne gang.

Hvad med Kongens ur, LOT 586! Se Vintageure.dk - artikel!

[url]"http://catalog.antiquorum.com/catalog_asta.html?hideauctions=1&auctionid=203">http://catalog.antiquorum.com/catalog_a ... tionid=203[/url]
Svar
LOT 588 Panerai kompas & ur - ser skiven ikke lidt mærkelig ud?!?
Svar
Er der nogen der toer give et bud paa hammerslag paa Kongens gamle ur?

Det kunne vel vaere et interessant ur for nogen af jer vintage samlere, gaar jeg ud fra.

Mvh.
Gnubbe GNU
Svar
Tja den er svær. Præcis så svær at selv Antiquorum ikke tør give et bud. Men mon ikke det ender i ca. 30 k inkl. salær. Det er mit bud. Jeg syntes ikke de har gjort ret meget for at "sælge" det bedst muligt. Men spændende at se.

Altid sjovt at følge de store auktioner. Specielt de auktioner på ure som man selv har i samlingen. Er priserne steget siden sidst, og hvordan er standen i forhold til ens eget, osv. Det er vel lidt a la når aktionærerne tjekker dagens kurser for at se om investeringerne har smidt noget af sig Icon_e_wink Specielt lot 371 og 383 har min interesse, da jeg er lidt usikker på "dagskursen". Div. Rolex´er er noget lettere at holde sig orienteret på.

Fordelen med ure er så at priserne med garanti ikke er faldet. Spørgsmålet er nærmere hvor meget de er steget Icon_cool

/Mads
Svar
Jeg syntes salgs repræsentationen af kongens ur er dybt mystisk. Hvor er billeder af graveringen? Og af kongen med det på.....

Mvh Morgan
Svar
Speedy Skrev:Hvad med Kongens ur, LOT 586! Se Vintageure.dk - artikel!

Mangler du ikke den i samlingen Baun Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Christian
Svar
30k incl. hammerslag. Icon_question

Jeg tvivler. Jeg mener at det blev købt for 11k. Og at forventningen var noget højere end 30k.

Desuden er jeg enig i den meget "spartanske" præsentation. Men det skal da nok holde prisen nede.

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:30k incl. hammerslag. Icon_question

Jeg tvivler. Jeg mener at det blev købt for 11k. Og at forventningen var noget højere end 30k.

Desuden er jeg enig i den meget "spartanske" præsentation. Men det skal da nok holde prisen nede.

hilsen d.loncar

Hvis man ikke som os kender forhistorien ville du så byde på uret? Som Morgan skriver er præsentationen mildest talt elendig, og ingen nærmere beskrivelse af hvilken konge, billede af monogram på bagkassen, osv. Derfor tror jeg ca. 30 k er realistisk. Desuden er DK´s konge nok ikke den mest interessante for udlændinge. Men jeg kan da tage total fejl. Får vi se d. 15/16.

/Mads
Svar
Der er da et pre moon Speedmaster 105.003-65 Mads.

Er det ikke sådan et du er på udkig efter?

Syntes umiddelbart at flere af vurderingerne ser rimelig konservative ud på speedy'erne??

Jeg tænkte også at det er utroligt at der ikke er flere billeder af urene, detaljer og bagkasser. Var næste sikker på at det bare var mig der ikke kunne finde billederne!
Svar
Omkring Fr. lX ur tror jeg Mads er inde på noget af det rigtige.

Personligt ville jeg ikke betale væsentligt ekstra for den historie, og endnu mindre i udlandet hvor en Dansk konge der døde for over 30 år siden nok mildest talt er ret uinteressant.

Havde uret tilhørt en Amerikansk præsident, paven, eller en kendt rocksanger eller skuespiller, så ville uret have en anden historie og kunne få en helt andet pris hjem, hvis en havde Elvis gamle ur til salg, så ville uret ikke betyde det store, men prisen ville blive høj grundet historien.

Uret skal sælges på den gode stand set i forhold til alder, da det selvfølgeligt på købstidspunktet har været et dyrt ur, hvorfor det naturligvis kun er solgt i få eksemplarer.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)