Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
I 1960-75 byggedes masser af ure i Schweiz på masser af mindre fabrikker under hvert sit navn. Brixton er sikkert bare et af dem. Du kan måske - måske ikke - finden dem på nettet. Det er mekaniske ure, af rimelig kvalitet
Håber det hjælper lidt
vh
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Var et mærke der, så vidt jeg ved kun fandtes i dk., blev forhandlet af Gravgård i Horsens, han var grossist, lukkede en gang omkring 1980. Mærket er genopstået og forhandles af Danaure i Horsens, Festina-gross. Ikke noget der er værd at skrive hjem om. Som regel halv stålskasser eller doublekasser. Jeg kunne forestille mig der ligger et FHF 69-21 i det omtalte dameur, en meget brugt cal i 70'erne.
Mvh Lars
•
Sjovt nok har Mølbak - på vor engelsk sprogede version watchlife.com et Brixon til salg - det er nok en "cashed" version af siden, (en gammel - som hænger fast på nettet, for jeg ser ikke uret ved almindelig indgang til siden. En chronograf med Valjoux 7733 som så mange af den tids
For sale - Brixon mens watch. 1970ties
Stainless steel. Plexi. Manual mowement ( Val. 7733 ). Comes on new bracelet. nice condition.
Manufacturer: >>All other brands
Model: Chronograph
Prod. Year:
Price EUR : 336,- Currency Converter
Warranty: 1 year
Condition:
For sale by :
MØLBAK URMAGERI - Bo Mølbak
Øster Farimagsgade 16
2100 København Ø, Denmark
Phone: +45 35 43 46 64
•
Svar: 188
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Min urmager siger det samme som Lars. Mærket var dansk, men urene var "Swiss made". Var også temmelig nysgerrig, da jeg rendte over mærket jævnt tit, men ikke kunne finde noget på nettet. Værdien for sådan et dameur er nok ganske rigtigt ikke den store, måske en "hund" på en god dag, såfremt det virker og er i rimelig stand. Har haft nogle forskellige Brixon 60'er herreure, og der har virkelig været nogle flotte og specielle imellem. Værkerne har været enten AS eller Unitas med "sub" sekundviser. Det som Mølbak har til salg har nok været blandt Brixon's topmodeller dengang.
---
Tommy
•
Det lyder helt rigtit. der var som sagt et utal af mærker dengang, og nogen var til det danske - tyske belgiske osv marked.
valjoux 7733 chronograferne var dem "man" brugte når man vile tilføje en chronograf til mærket - og da vi nu kan gå ud fra Brixon var for det danske marked, så var det den chrono man var nød til at tilføje i urhandlernes vindue
•