Elbæk Skrev:Jeg forstår godt mandens følelser - men hans formulering; "help me to track him down and I will hurt him back" er, selv set i kontekst, ikke heldig. Jeg håber lidt at formuleringen skyldes manglende mestren af det engelske sprogs finesser.
Mvh.
Jakob
Jeg kan absolut forstå mandens vrede!!
Var der nogen, som behandlede en af mine kære på den måde, ville jeg ligeledes sige: et øje for et øje.
Om det er smart, at melde det offentligt ud på denne måde, er nok ikke smart, da den som hjælper ham med at finde skurken, vil være medskyldig, og således have begået en strafbar handling i godhedens/retfærdighedens navn....
Det sjove/tragikomiske i denne sag er, at skurken får mindre straf for denne handling (røveri uden våben med vold) end hvis han stille og roligt havde præsenteret dem for en oversavet Kal. 12 (haglspreder) uden patroner i og fredeligt havde tømt butiksvinduet.
Kølhaling og Sharia-lov giver for en kort stund mening!!!
MVH
SK
PS Politikerne som laver de svage regler, der sender en røveri dømt på ferie/lejrskole ophold i et åbent fængsel, burde måske selv prøve, at stå i en butik, hvor skurke ham her kommer ind......