IWC GST Aquatimer SS Ref. 3536-02
Tritium all the way. Skal du se hvad klokken er i mørke så brug mobilen Icon_e_wink

/Mads
Svar
Helt KLART tritium - langt smukkest
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kan i evt ganske kortfattet begrunde kort hvorfor tritium er mere eftertragtet for IMHO er det da luminova som jeg foretrækker (pt) da det ikke gulner som jeg ved f.eks tritium gør.

TIL HENRIK ANDERSEN:

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.chrono24.com/web/us/haendler_homepages/nowak/liste.htm">www.chrono24.com/web/us/haendler_homepa ... /liste.htm</a><!-- w -->

MVH

JOE
Svar
Præcis som du skriver - Tritium gulner - det er i mine øjne positivt - smukt - Måske er det sværere at få det med Tritium (ældre) men det ved jeg ikke, men i alle fald viser Tritium tegn på originalitet og gør uret levende:
Visere og de trekantede markeringer i modsætnig til tallene
İmage
Viserne efter mange års liv (ca 55-60)¨
İmage
Ensartighed i visere markeringer og perle i lúnetten
İmage
Sådan ca derfor Icon_e_smile
Tag det du selv synes er flot - og regn med at uret er svært at få fat i, så hvis du er ligeglad med Luminova eller tritium, så er det da en ekstra fordel for dig i at få fat i det.

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Kan kun bakke op om Johns indlæg. Tritium patinerer langt flottere. Efter 20-30 år vil det have et look der matcher urets alder. Tritium giver uret karakter og en historisk glød som luminova ikke gør. Det skal dog siges at man skal have en forkærlighed til vintage ure, og ikke syntes at et ur nødvendigvis skal se sprit nyt ud. Og her mener jeg selvfølgelig ridser i kassen osv Icon_e_wink

Til sammenligning:

Et Seadweller fra 70´erne med nyere luminova skive og visere:

İmage

...og et 5513 med tritium skive og visere:

İmage

/Mads
Svar
Uhm til den nederste - UHM
Besøg min blog om ure!
Svar
Normalt er jeg 100% for tritium men hvis man finder en 3536 med Luminova er det ikke verdens undergang. Du vil sikkert først kunne se en forskel på markørerne om 5-10 år ved en Luminova/Tritium sammenligning.
Det kan måske også være værd at nævne at IWC på nogen 3536'ere har andvendt det ene materiale til visere og det andet til skiven. Det er muligt det kun er titanium undgaven hvor det forholder sig sådan.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Kan det passe, at jeg har set en ref. 3536 med hvid skive på et tidspunkt?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Kan det passe, at jeg har set en ref. 3536 med hvid skive på et tidspunkt?

Det skal jeg da ikke kunne sige om du har Icon_e_wink Men den eksisterer da, så muligheden forelægger...

Der er lavet en stål version med hvid skive. Den er noget mere sjælden end den sortskivede.

/Mads
Svar
Hej

Den 3536-02 der findes med lys skive er lys grå, og ikke hvid, og med gylden time og minutviser, og blåanløben sekundviser.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)